هفته مد تهران زمستان امسال برگزار می‌شود

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گفت هفته مد تهران از ٢۹ دی ماه تا پنج بهمن برگزار می شود.

آیین رونمایی از پوستر دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر شامگاه سه شنبه ۱۷ مرداد با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونان و مدیرانش، سیدمجید امامی رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس، علیرضا بابایی دبیر دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر، دبیر بخش‌های مختلف جشنواره، اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره، مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی کشور، در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

سید مجید امامی رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، با اشاره به رونمایی از پوستر و بیانیه مضمون جشنواره با بیان شعر «بر تن ما هیچ نتوان دوخت جز آزادگی» از بی دل گفت: این شعر بسیار با ایام محرم و شهادت شهید صارمی مرتبط است. این شعار را در پوستر نگذاشتم، چون نگران تفسیر‌ها بودیم، اما واقعاً اعتقاد داریم که زیبایی و آزادگی شعار فطرت جویان و حقیقت جویان و شعار اسلام و انقلاب اسلامی است. امیدوارم طراحان لباس در جامعه ما مصداق همین شعر باشند.

وی ادامه داد: موفقیت یک جشنواره در همراهی صنعت و بازار است، آن هم در صنعت مد و لباس و طراحی که اساساً نیاز صد درصد جامعه است.

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، با اشاره به سه بخش جشنواره گفت: این جشنواره دارای سه بخش اصلی و سه سطح جوایز است. طاووس زرین، طاووس سیمین و طاووس بلورین سطوح جوایز هستند و سه بخش اصلی جشنواره را هم پوشاک تراز اجتماعی بانوان که سایر ملزومات را هم با رویکرد عفیفانه و ویژه بانوان در بر می‌گیرد. دبیر این بخش خانم زینب دولتی هستند. او از فعالان صنعت مد و مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان حجاب و عفاف هستند. در بخش صنعت ملی پوشاک هم با ویژند‌های متنوع ایرانی همکاری کردیم که آرزوی ما دیده شدن پوشاک ایرانی در سطح دنیاست. دبیر این بخش نیز سرکار خانم غزاله بهمنی هستند که خود از طراحان متعهد و نام‌آشنای حوزه پوشاک هستند.

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، با بیان اینکه جشنواره امسال جشنواره شگفتی‌ها خواهد بود گفت: یکی از ویژگی‌های این جشنواره ارائه بیانیه مضمون است که در فضای مجازی هم منتشر می‌شود و شامل اصلی‌ترین رویکرد‌های محتوایی است که به بیان هنری مطرح شده است. کتابنامه رنگ جشنواره است و مضامین مدنظر از مشخصه‌های فرهنگی ایرانی که توسط کمیته علمی انتخاب شده است.

وی افزود: کمیته علمی جشنواره شامل ١٠ نفر رنگ شناس، جامعه شناس، متخصص حوزه مد و … بودند. در این راستا به مضامینی از جمله امنیت، حرکت و پویایی، هویت، پیشرفت، نشاط، اقتصاد، آراستگی و آرامش توجه شده است.

امامی گفت: از ٢۹ دی ماه تا پنج بهمن ماه هفته مد تهران را خواهیم داشت. دانشجویان به ما می‌گفتند چرا هفته مد تهران را نداریم و ما نیز می‌خواستیم بگوییم مهم این است که در هفته مد فرهنگ ایرانی و اسلامی ما عرضه شود. همچنین پنج بهمن مصادف با ۱۳ رجب، اختتامیه باشکوهی خواهیم داشت. بخش استانی بسیار قوی خواهیم داشت و از فردا همکاران ما برای آموزش این کتابنامه حضور خواهند داشت.

وی افزود: اعضای شورای سیاستگذاری نیز به ما کمک خواهند کرد. بخش صنعت و بانک را امسال فعال‌تر کردیم که حامی برگزیدگان ما بانک ملی و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران هستند. البته ویژند‌های صنعت نیاز به دیده شدن و احترام دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار