خریداری ۷۷۶ هزار تن گندم از کشاورزان استان کرمانشاه

تاکنون ۷۷۶ هزار تن گندم از کشاورزان استان کرمانشاه خریداری شده که در مقایسه با سال گذشته ۴۸ درصد بیشتر شده است.

ملکشاهی مدیر عامل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت : با توجه به اینکه امسال بارش‌های باران در استان کرمانشاه بسیار عالی بود وضعیت گندم‌های دیم و آبی مطلوب و باکیفیت خوبی برخوردار است تاکنون۷۷۶ هزار تن گندم از کشاورزان گرامی استان کرمانشاه خریداری شده است.

وی گفت: میزان بهای پرداختی به کشاورزان در استان کرمانشاه دو و نیم هزار میلیارد تومان، معادل ۲۵ درصد بهای کل گندم‌های خریداری شده از کشاورزان استان کرمانشاه است.
وی افزود: پیش‌بینی ما این است که تا پایان مرداد ماه و یا هفته اول شهریور ماه خرید و فرایند گندم در استان کرمانشاه ادامه داشته باشیم.

ملکشاهی گفت: تاکنون فرآیند خرید به صورت مطلوبی بوده و استان کرمانشاه در رده چهارم کشوری است یعنی استان‌های خوزستان، فارس، گلستان و کرمانشاه ۴ استان برتر در بحث خرید گندم از کشاورزان است.

وی گفت: سال زراعی گندم در استان کرمانشاه از سه ماه پیش آغاز شد با توجه به این استان کرمانشاه دارای دو اقلیم سردسیر و گرمسیراست در مناطق گرمسیر ما از نقطه صفر مرزی سومار خرید آغاز شده و تاکنون در شهرستان سنقر که از مناطق سردسیر استان کرمانشاه است هنوز فرآیند برداشت گندم و روند خرید ادامه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امسال بارش‌های باران در استان کرمانشاه بسیار عالی بود وضعیت گندم‌های دیم و آبی مطلوب و باکیفیت خوبی برخوردار است تاکنون۷۷۶ هزار تن گندم از پیش‌بینی ما این است که تا پایان مرداد ماه و یا هفته اول شهریور ماه خرید گندم در استان کرمانشاه ادامه داشته باشد.

وی افزود:  ۵۲ مرکز دولتی، بخش خصوصی و تعاون روستایی کار فرآیند خرید گندم از کشاورزان را در کل استان بر عهده دارند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۳:۰۹ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
پول گندم واریز کنین قرض داریم خدا نشناس ها
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۸:۳۹ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
چرا خبر از قیمت گذاری گندم نیست؟ چپ و راست از رکورد خرید تضمینی گندم تیتر می کنید.
آخرین اخبار