اوکراین دستور تخلیه یک شهر کلیدی را صادر کرد

مقام‌های اوکراینی دستور تخلیه اجباری بخشی از منطقه «خارکف» در مرز دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک را صادر کردند.

پس از آن‌که وزارت دفاع در مسکو گفت که نیروهایش در منطقه «خارکف» در مرز دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک پیشرفت کرده‌اند، مقام‌های اوکراین دستور تخلیه بخشی از این منطقه را دادند و سرپرست اداره نظامی کوپیانسک حملات توپخانه‌ای مداوم روسیه و وضعیت امنیتی را دلیل این تصمیم عنوان کرد.

به گزارش آرتی، این مقام اوکراینی تأکید کرد که این تصمیم درباره شهر کوپیانسک هم اعمال خواهد شد.

به تازگی وزارت دفاع روسیه گفت که یگان‌های این کشور «مواضع پیشروی خود را در حین انجام اقدامات تهاجمی بهبود بخشیده‌اند و تنها ۷ کیلومتر با کوپیانسک فاصله دارند و خود شهر اکنون در محدوده توپخانه قرار دارد.»

کوپیانسک مدت کوتاهی پس از آغاز درگیری اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ توسط نیرو‌های روسی تصرف شد، اما کی‌یف در پاییز گذشته زمانی که مسکو اعلام کرد نیرو‌های خود را در منطقه به منظور تمرکز بر آزادسازی دونباس سازماندهی مجدد کرد، آن را بازپس گرفت.

این شهر که در حدود ۱۱۶ کیلومتری خارکف واقع شده و رودخانه اوسکول (Oskol) آن را به دو قسمت تقسیم کرده است، محل قرارگیری یک ایستگاه راه آهن مهم برای تأمین نیرو‌های مستقر در جنوب شهر است.

کارشناسان نظامی روسیه همچنین گفته‌اند که اگر مسکو کنترل کوپیانسک را در دست بگیرد، به خنثی کردن هرگونه حمله اوکراین به جمهوری خلق لوهانسک کمک می‌کند.

دستور تخلیه این شهر در حالی صادر شده که ضدحمله اوکراین مورد مناقشه است، به گفته مسکو حملات کی‌یف تاکنون نتوانسته است به جایی برسد. هفته گذشته «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه تلفات اوکراینی از زمان آغاز عملیات در اوایل ژوئن را بیش از ۴۳ هزار سرباز و نزدیک به ۵ هزار قطعه تجهیزات نظامی برآورد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۲۹ ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
زلنسکی کمدین اوکراین را تبدیل به افغانستان کرد.
آخرین اخبار