«حسین نواسی» میهمان خانه‌های اردبیل خواهد شد

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل گفت: همزمان با ماه صفر، ماه عزا، حزن و اندوه اهل بیت، صدا و سیما با برنامه «حسین نواسی» میهمان خانه‌های اردبیلی‌ها خواهد شد.

سید محسن لطیفی در نشست هماهنگی برگزاری چهارمین دوره اجرای برنامه زنده «حسین نواسی» در اردبیل اظهار کرد: مسئولان فرهنگی استان تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا در ماه صفر نیز حال و هوای معنوی در این استان برقرار بوده و مردم این استان که به عشق حسین و ابوالفضل شهره هستند، بتوانند از نفوس پاک و معنوی اهل بیت بهره‌مند شوند.

او تصریح کرد: شبکه سبلان همچون سال‌های گذشته با تدارک برنامه «حسین نواسی» تلاش می‌کند تا استعدادهای مداحی را در گروه سنی زیر ۲۰ سال شناسایی کند که قطعاً این حرکت می‌تواند آثار و برکات ارزشمندی را در سال‌های آینده برای شناسایی و معرفی استعدادهای ناب مداحی به همراه داشته باشد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل گفت: شبکه سه و یکی از شبکه‌های کشور عراق با الگوگیری از این برنامه توانسته‌اند برنامه‌های مشابهی را راه‌اندازی کنند که نشان می‌دهد برنامه «حسین نواسی» با استقبال و جلب نظر مخاطبان روبه‌رو شده و قطعاً تداوم آن در سال‌های آینده می‌تواند زمینه شناسایی استعدادهای ناب مداحی را فراهم کند.

لطیفی افزود: مداحان حسینی دیار سبلان همواره پرچمدار معرفی اخلاق، معنویت و فرهنگ عاشورایی دیار اردبیل بودند و در رقابت‌های خود نیز ثابت کردند که از حال و هوای معنوی بهره‌مند هستند.

او در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مداحی تنها به لحن مناسب و تسلط بر متون نیست بلکه بالاتر از آن آنچه که در مداحی بسیار ارزشمند است، انتخاب مفاهیم ارزشمند با الهام از فرهنگ عاشورایی است که می‌تواند زمینه تأثیرپذیری برنامه‌ها را فراهم کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل اضافه کرد: علاقه‌مندان به این رویداد می‌توانند مداحی ضبط شده خود را به مدت سه دقیقه به آدرس جشنواره به صورت اینترنتی ارسال کنند تا امکان حضور و دعوت از این مداحان نوجوان و جوان فراهم آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.