تهاتر نفتی راهکاری برای تکمیل یکی از بزرگترین بیمارستان های شمال

بیمارستان ۱۱۰۰ تختخوابی آیت الله طبرسی مرکز مازندران از محل تهاتر نفتی تکمیل می‌شود.

دکتر فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه این دانشگاه اتمام برخی طرح‌های نیمه تمام را دوسال گذشته در دستور کار قرار داده است، گفت: بیمارستان رازی قائم شهر بعد از ۱۷ سال در هفته دولت امسال بهره برداری می‌شود.

او افزود: برای ساخت این بیمارستان در ۱۵ سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شد، اما در دو سال اخیر ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان و ۲۰۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: عملیات اجرایی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی ۲۲۰ تختخوابی تنکابن نیز که از ۱۰ سال قبل آن آغاز شده است به انتها نزدیک شده است.

دکتر غلامی گفت: ساختمان این بیمارستان که به صورت تخصصی در خصوص بیماری‌های قلبی فعالیت می‌کند در هفته دولت به پایان می‌رسد و با تجهیز ۳۰۰ میلیارد تومانی در دهه فجر امسال بهره برداری می‌شود.

او بیمارستان ۱۱۰۰ تختخوابی آیت الله طبرسی در ماهفروجک ساری را یکی از بزرگترین طرح‌های بهداشتی در حال ساخت دانست و ادامه داد: در این بیمارستان همه خدمات پزشکی و درمانی بیماران در یک جا به آن‌ها داده می‌شود و نیازی به انتقال بیمار به سایر بیمارستان‌ها نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: مرحله نخست این طرح ۷۰ درصد، مرحله دوم ۲۰ درصد پیشرفت دارد و مرحله سوم هنوز اجرایی نشده است.

دکتر غلامی افزود: برای تکمیل و تجهیز این بیمارستانِ مقرر شده است اعتباراتی از محل تهاتر نفت تخصیص داده شود که اگر این اتفاق بیفتند این بیمارستان نیز ۳ تا ۴ سال دیگر بهره برداری می‌شود.

او ادامه داد: چنانچه اعتبارات از محل تهاتر نفت اختصاص نیابد تکمیل این بیمارستان با اعتبارات سالانه شاید ۲۰ تا ۳۰ سال زمان ببرد که در آن صورت ساختمان این بیمارستان ناکارآمد خواهد شد.

ساخت بیمارستان یک‌هزار و ۱۰۰ تختخوابی ماهفروجک ساری در ۱۴ و نیم هکتار زمین از مصوبات نخستین سفر استانی دولت نهم بود که عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۸۶ به آغاز شده بود بر اساس وعده‌ای که مسوولان وقت داده بودند قرار بود این بیمارستان ظرف ۲ سال تکمیل، تجهیز و بهره‌برداری شود.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران با ۲۲ هزار و ۷۰۰ پرسنل و ۲۷ بیمارستان ۱۰۱۸ خانه بهداشت و ۳۰۰ مرکز جامع سلامت شهری و روستایی در حال خدمت رسانی به مردم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار