علوی:

ثبت‌نام در سامانه سماح الزامی است

دبیر ستاد اربعین حسینی استان فارس با اشاره به در پیش‌رو بودن اربعین حسینی به بیان نکاتی برای مسافرت به کشور عراق به صورت زمینی و هوایی پرداخت.

سیدمجتبی علوی اردکانی با اشاره به در پیش‌رو بودن اربعین حسینی به بیان نکاتی در این رابطه پرداخت و گفت: ثبت‌نام در سامانه سماح و داشتن گذرنامه معتبر برای تمام زائران اربعین حسینی الزامی است.

او با بیان اینکه گذرنامه ارائه شده با شخص زائر در همگام تردد از مرز باید تطابق داشته باشد، افزود: زائران حتماً از ثبت مهر ورود به کشور عراق در گذرنامه اطمینان حاصل کنند، زیرا عدم ثبت به منزله ورود غیر مجاز تلقی شده و موجب بازداشت فرد زائر در ایست و بازرسی‌های مسیر خواهد شد.

علوی همچنین از زائران اربعین حسینی خواست تا به قوانین کشور عراق و عدم حمل مواد یا دارو‌های ممنوعه احترام گذاشته و در شهر‌های غیر زیارتی و اماکن ممنوعه تردد نداشته باشند.

دبیر ستاد اربعین استان فارس با اشاره به نرخ بلیط اتوبوس جهت سفر از این استان به شلمچه گفت: بلیط اتوبوس ۴۲ صندلی ۴۲۳۰۰۰۰ ریال بلیط اتوبوس ۳۲ صندلی ۵۹۱۰۰۰۰ ریال، اتوبوس ۲۷ صندلی ۷۳۸۰۰۰۰ ریال است.

او تصریح کرد: زائران اربعین حسینی می‌توانند بلیط اتوبوس را از درگاه‌ها و سایت‌های فروش بلیط به صورت اینترنتی تهیه کنند.

علوی همچنین از مسافران پرواز‌های هوایی خواست تا از بردن پاور بانک خودداری کنند، زیرا ورود با پاور بانک به هواپیما در فرودگاه‌های عراق ممنوع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار