ظرفیت خروجی نهایی جاده چالوس به رغم افتتاح آزادراه تغییری نیافته است

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا گفت: با توجه به داده‌های سامانه‌های تردد شمار و دوربین‌های نظارتی، مشکل ترافیک‌های سنگین چالوس مرتفع نشده است.

سرهنگ شیرانی رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا گفت: جاده چالوس علیرغم دارا بودن مزیت فاصله کوتاه تر تا استان‌های شمالی و زیبایی طبیعت اطراف آن ، به علت ظرفیت تردد پایین آن همواره در ایام پیک تردد سفر و بویژه در فصل تابستان با ترافیک سنگینی مواجه است.

وی گفت: افتتاح قطعه ۲ آزادراه تهران شمال و رعایت استانداردهای ایمنی باعث افزایش ایمنی تردد در این قسمت از جاده شده و کاهش ۵ کیلومتر از طول مسیر موجود کرج- چالوس و کاهش ۲۰ دقیقه‌ای از زمان سفر در شرایط عادی را به همراه داشته است. این موارد فوق به انضمام تبلیغات صورت گرفته در خصوص افتتاح منطقه ۲ آزادراه تهران شمال باعث ایجاد انتظار و تصور عموم رانندگان مبنی بر  سفر بدون مشکل ترافیک و رسیدن به استانهای شمالی در کوتاه‌ترین زمان شده است.

سرهنگ شیرانی بیان کرد: هر چند که افتتاح این پروژه عظیم باعث افتخار برای کشور و جلوه ای از تلاش های شبانه روزی مسئولین کشور است ولی باید اذعان کرد که با توجه به داده های سامانه های تردد شمار و دوربین‌های نظارتی و گزارش‌های پلیس راهور عملا مشکل ترافیک های سنگین این جاده مرتفع نگردیده و تا زمان افتتاح تمامی قسمت های آزادراه شاهد ایجاد ترافیک های سنگین در این جاده خواهیم بود.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا یادآور شد: قبل از افتتاح منطقه ۲ آزادراه ، ترافیک خودروها در ۲ تا ۳ لاین یا ستون خودرو از قطعه ۱ آزادراه و در ۲ ستون خودرو از جاده قدیم کرج چالوس در محدوده شهرستانک با همدیگر تلاقی یافته و در یک لاین جاده چالوس مسیر جنوب به شمال وارد می گشت و منشا ایجاد گره ترافیکی می گردید.

وی بیان کرد: در حال حاضر صرفا این گلوگاه ترافیکی از محل شهرستانک جابجا شده و به محدوده پل زنگوله انتقال یافته ، بگونه ای که ۲ تا ۳ ردیف خودرو از انتهای قطعه ۲ آزادراه تهران شمال و ۲ ردیف خودرو از جاده قددیم چالوس در پل زنگوله همزمان وارد یک لاین مسیر جنوب به شمال می گردند.

وی تاکید کرد: بنابر این ظرفیت خروجی نهایی جاده چالوس تغییری نیافته و با ظرفیت ۱۲۰۰ خودرو در ساعت کماکان یکی از کم ظرفیت ترین جاده های اصلی کشور است .فلذا تا زمان افتتاح کامل قطعات آزادراه این مشکل پابرجا بوده و پلیس راهور ضمن پیگیری احداث و افتتاح کامل آزادراه از مسئولین، به رانندگان عزیز توصیه به استفاده از سایر مسیرهای جایگزین در ایام تابستان و زمان پیک سفرهای جاده ای داشته و در صورت انتخاب تردد از این جاده از مشکلات ترافیکی آن آگاه باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۸ شهريور ۱۴۰۲
کاملا صحیح و منطقی گفتن
آخرین اخبار