برنامه سرشماری پزشک خانواده در مهاباد آغاز شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: به منظور بروز رسانی اطلاعات خانوار‌های سطح شهر برنامه سرشماری پزشک خانواده در این شهرستان آغاز شد.

امید صادق امیری مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: سرشماری با حضور ۵۱ پرسشگر در قالب ۱۷ گروه سه نفره در سطح شهر مهاباد به منظور بروز رسانی اطلاعات خانوار‌های سطح شهر برای ارائه خدمات با کیفیت پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع با هدف کاهش هزینه‌های درمانی بیماران انجام می‌گردد.

وی افزود: پرسشگران در قالب ۱۷ تیم سه نفره ساماندهی شده اند که شامل دو مراقب سلامت و یک بهورز بوده و با داشتن کارت شناسایی معتبر به منازل شهروندان مراجعه نموده و اطلاعات خانوار‌ها را به روز رسانی می‌کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اضافه کرد: شهر مهاباد با جمعیت بیش از ۱۷۴ هزار نفر به چندین بلوک تقسیم شده و در هر بلوک تیم سلامت شامل یک نفر پزشک خانواده، مراقب سلامت و ماما به خانوار‌های سطح شهر خدمات سلامت ارائه می‌دهند.

وی گفت: هر مراقب سلامت جمعیت هزار و ۵۰۰ نفر، هر پزشک جمعیت ۳ هزار نفری را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و هر فرد مراجعه کننده باید ابتدا به مراقب سلامت مراجعه نموده در صورت لزوم با معرفی مراقب سلامت به پزشک خانواده ارجاع داده شده و در صورت صلاحدید پزشک خانواده به سطح ۲ شامل خدمات تخصصی ارجاع می‌یابد.

صادق امیری همچنین پیش‌بینی کرد که برنامه سرشماری تا پایان مهر ماه ادامه دارد و پس از آن در هر بلوک با آماده شدن پایگاه‌ها ثبت‌نام از شهروندان انجام و رسما برنامه پزشکی خانواده شهری و اقدامات مرتبط صورت می‌پذیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.