استاندار ایلام:

روزانه بیش از ۱۵۰ هزار پرس غذا بین زوار در مهران توزیع می‌شود

استاندار ایلام گفت: روزانه بیش از ۱۵۰ هزار پرس غذا بین زوار در پایانه شهید سلیمانی مرز مهران و پایانه برکت توزیع می‌شود.

حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام  با اشاره به پیک ورود زوار به کشور از طریق مرز مهران، گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۰۰ هزار زائر دیگر از طریق مرز مهران وارد کشور شوند که غذا، آب و یخ مورد نیاز برای آنان تامین شده است.

وی افزود: آب به میزان کافی و ۵ هزار قالب یخ برای امروز و شنبه تامین شده است که از این میزان یک هزار قالب یخ از همدان و ۲۰۰ قالب یخ از کرمانشاه وارد مهران می‌شود و با وجود ظرفیت مواکب فعال و پخت غذا توسط آستان قدس رضوی و دیگر مواکب مردمی، صبحانه، نهار و شام برای زوار تامین شده است.

رییس ستاد اربعین استان ایلام بیان کرد: روزانه بیش از ۱۵۰ هزار پُرس غذا بین زوار در پایانه شهید سلیمانی مرز مهران و پایانه برکت توزیع می‌شود.

استاندار ایلام ادامه داد: اولویت توزیع غذا و آب طی چند روز آینده، پایانه شهید سلیمانی مرز مهران و پایانه مسافربری برکت است.

وی با اشاره به ضرورت پخت نان طبق زمانبندی مشخص برای فردا و روز شنبه تا خروج کامل زوار از کشور عراق، خاطرنشان کرد: برای امروز و روز شنبه نانوایی‌های شهر مهران شبانه روز بین ۴۰ تا ۵۰ هزار نان پخت می‌کنند. 

رییس ستاد اربعین استان ایلام با اشاره به اینکه میزان مترددین مرز مهران از ۳ میلیون فراتر رفته است، گفت: از اول صفر تاکنون میزان کل متردین بیش از ۳ میلیون نفر بوده است و طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ۲۰۳ هزار زائر از طریق مرز مهران تردد کردند.

وی با قدردانی از اعضای شورای تامین استان و شرکت جوان سیر، گفت: یک هزار دستگاه اتوبوس توسط شرکت جوان سیر ایثار تامین شده است.

استاندار ایلام گفت: امروز طی تماس با معاون اول رییس‌جمهور، از دیگر استان‌ها، اتوبوس به پایانه برکت برای انتقال زوار اعزام می‌شود.

وی با قدردانی از تلاش و اهتمام رسانه. ها، گفت: رسانه‌ها و صدا و سیما در برگزاری کنگره اربعین خوب پای کار آمدند و هویت خوب مردم ایلام و شکوه اربعین را به تصویر کشیدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.