بالا بودن پراکنش و زیستگاه خرس قهوه‌ای در چهارمحال و بختیاری

رییس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش، موزه تاریخ طبیعی و ذخائر ژنتیکی اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون به جز شهرستان شهرکرد و بن همه شهرستان‌های استان و مناطق حفاظت شده استان زیستگاه خرس قهوه‌ای است.

رییس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش، موزه تاریخ طبیعی و ذخائر ژنتیکی اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به بالا بودن پراکنش و زیستگاه خرس قهوه‌ای در سطح استان گفت: شهرستان‌های شهرکرد و بن کمترین تعارض بین انسان و خرس قهوه‌ای را دارد.

فهیمه اسلامی افزود: با توجه به سرد شدن هوا و کم شدن تغذیه حیات وحش به خصوص خرس در مناطق حفاظت شده، ورود خرس به روستا‌ها و باغات حاشیه مناطق حفاظت شده رو به افزایش است و در راستای آموزش جوامع محلی و باغداران در معرض خطر مواجهه با خرس قهوه‌ای این کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید


این کارشناس مسوول اداره کل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: کارگاه‌های مدیریت تعارض خرس قهوه‌ای و انسان در ۲۴ روستای استان در حال اجراست.

به گفته وی، در سال‌های اخیر به دلیل تداخل نیاز‌های طبیعی حیات وحش مانند تامین آب، غذا، پناهگاه و مکان تولید مثل با نیاز‌های انسان در اراضی طبیعی، منجر به بروز تعارضات میان انسان و حیات وحش به خصوص خرس قهوه‌ای شده است که آشناسازی جوامع محلی یکی از رویکرد‌های برگزاری این کارگاه‌های آموزشی است.

وی افزود: هم‌اکنون به جز شهرستان شهرکرد و بن همه شهرستان‌های استان و مناطق حفاظت شده استان زیستگاه خرس قهوه‌ای است.

اسلامی در ادامه از آغاز طرح تابستانه سرشماری حیات وحش از جمله پستانداران کَل و بز، قوج و میش در مناطق حفاظت شده و آزاد استان از هفته گذشته خبر داد و گفت: اجرای این طرح تا آخر شهریورماه در استان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.