ارومیه میزبان نخستین جشنواره بین‌المللی بازی‌های دانشجویان

دبیرکل جشنواره بین المللی بازی‌های بومی محلی دانشجویان گفت: این جشنواره با شرکت دانشجویان ۱۵ کشور جهان از فردا در ارومیه آغاز می شود.

دبیرکل نخستین جشنواره بازی‌های بومی محلی دانشجویان بین المللی ایران در ارومیه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه از امروز، دوشنبه پذیرش دانشجویان و تیم‌های شرکت‌کننده این جشنواره به میزبانی دانشگاه ارومیه آغاز می‌شود، گفت: انتظار داریم با توجه به اعلام آمادگی ۴۱۶ دانشجو از سراسر کشور با ملیت حدود ۱۵ کشور، تا عصر امروز این تعداد به صورت قطعی ثبت‌نام کنند.

سلمان فرضعلی پور افزود: آغاز رسمی این رقابت‌ها و مراسم افتتاحیه، فردا سه شنبه خواهد بود و شرکت کنندگان در سه بخش رقابتی، نمایشی و رقابتی - نمایشی به رقابت خواهند پرداخت که در بخش رقابتی پنج رشته چوب‌کشی، دال پلان، هفت سنگ مهارتی، لی‌لی مرحله‌ای (غاز قلنگ) و الختر خواهد بود.

وی اهمیت این جشنواره را به ویژه از لحاظ دیپلماسی بسیار با اهمیت دانست و اضافه کرد: انتقال فرهنگ ایرانی به دانشجویان خارجی به عنوان سفیران کشورمان در بحث بازی‌های بومی و محلی و انتقال این فرهنگ به کشور‌های خارجی یکی از اصلی‌ترین اهدافی است که این جشنواره دارد و از این طریق می‌توانیم شاهد گسترش فرهنگ ایرانی به نقاط مختلف جهان باشیم.

دبیر اولین جشنواره بازی‌های بومی محلی دانشجویان بین‌المللی در ایران با اشاره به اهمیت رقابت‌ها در بحث دیپلماسی ورزشی و دیپلماسی علمی اظهار کرد: وزارت علوم و دانشگاه ارومیه برای میزبانی شایسته برای دانشجویان خارجی تلاش می‌کنند و امیدواریم بتوانیم اولین دوره را به بهترین شکل برگزار کنیم.

فرضعلی پور در خصوص برنامه‌های فرهنگی و پیرامونی جشنواره هم گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی، تفریحی، ورزشی و گردشگری مدنظر بوده و در این راستا بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری، موزه‌ها، طبیعت گردی و تور استخر پیش بینی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.