سخنگوی کاخ سفید جلوگیری از تعطیلی دولت فدرال آمریکا را وظیفه قانون‌گذاران جمهوری‌خواه دانست.

با ادامه اختلافات میان قانون‌گذاران کنگره و کاخ سفید، اکنون تنها ۵ روز زمان باقی مانده است تا طرفین به راهکاری برای تصویب بودجه بپردازند و مانع از تعطیلی دولت فدرال آمریکا شوند. با این حال، دولت بایدن اکنون توپ را در زمین قانون‌گذاران جمهوری‌خواه انداخته است. 

به گزارش تله تریدر، کارن ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید امروز (سه شنبه) در کنفرانس خبری در جمع رسانه‌ها اعلام کرد: این وظیفه جمهوری‌خواهان است که مانع از تعطیلی دولت فدرال شوند. 

وی افزود: این مسئله‌ای است که جمهوری‌خواهان می‌توانند مانع از تحقق آن شوند. این در حالی است که جو بایدن اوایل تابستان جاری با آن‌ها در این زمینه به توافقی دست یافته بود. 

موسسه رتبه بندی اعتباری مودی امروز اعلام کرد تعطیلی دولت آمریکا اعتبار منفی برای این کشور درپی خواهد داشت. 

همچنین مقامات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تعطیلی دولت فدرال را گامی منفی در روند فعالیت این نهاد برشمردند. این در حالی است که جو بایدن افراط گرایان جمهوری‌خواه را مسبب تعطیلی احتمالی دولت فدرال معرفی کرده است. 

اکنون مجلس نمایندگان آمریکا در دست اکثریت جمهوری‌خواه است و آن‌ها به دنبال کاهش هزینه‌های دولت فدرال هستند. در صورتی که دولت آمریکا به دلیل عدم تصویب بودجه تعطیل شود این امر چهارمین بار طی یک دهه اخیر است که رخ می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار