آمریکا: تراویس کینگ اکنون در اختیار ماست

کره شمالی با اخراج سرباز آمریکایی از خاک خود، وی را تحویل چین داد.

عبور عامدانه تراویس کینگ، نظامی سیاه پوست آمریکایی از مرز دو کره باعث ایجاد جنجالی جدید در روابط میان واشنگتن و پیونگ یانگ شد. با این حال، امروز کره شمالی از برنامه خود برای اخراج این نظامی آمریکایی از خاک خود خبر داد. 

بر این اساس، ۲ منبع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود امروز (چهارشنبه) به خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کردند تراویس کینگ که در ماه ژانویه از خط مرزی نظامی به کره شمالی گریخته بود پس از اخراج از سوی پیونگ یانگ و تحویل وی به چین، امروز تحت حضانت آمریکا قرار گرفت. 

گرچه هنوز جزئیات بیشتری از این ماجرا فاش نشده است، اما اخراج تراویس و تحویل آن به چین و سپس انتقالش به آمریکا جزو معدود همکاری‌های دیپلماتیک میان پیونگ یانگ – پکن – واشنگتن محسوب می‌شود. 

منابع آگاه به نقل از دیپلمات‌هایی که با تراویس ملاقات داشتند اعلام کردند وی در سلامت کامل جسمی و روانی بوده و بسیار خوشحال بود که در حال بازگشت به خانه خود است. وی پس از اخراج از سوی کره شمالی توانسته بود با خانواده خود تماس حاصل کند. 

یک مقام ارشد دیپلماتیک آمریکا در این باره می‌گوید: این مسئله بار دیگر به ما اهمیت حفظ خط ارتباطی علیرغم تشدید تنش‌ها میان طرفین را نشان داد. 

گفتنی است تراویس کینگ ۲۳ ساله دو ماه پیش در یک تور گردشگری در مرز میان کره جنوبی و شمالی، از سایر گردشگران جدا شده و از خط مرزی عبور کرده بود. گرچه در ابتدا پیونگ یانگ از این موضوع خبری منتشر نکرده بود، اما صبح امروز اعلام کرد پس از آنکه این سرباز به ورود غیرقانونی به خاک کره شمالی اعتراف کرده اقدام به اخراج وی از خاک خود خواهد نمود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
معلوم میشه بر خلاف تبلیغات آمریکا کره ایا اصلا شرخر نیستن
آخرین اخبار