یک واحد کارخانه شن و ماسه در شهرستان ارسنجان تعطیل شد

مدیر اداره حفاظت محیط زیست ارسنجان گفت: یک واحد کارخانه شن و ماسه در این شهرستان به علت ایجاد آلودگی هوا تعطیل شد.

حسن ابراهیمی مدیر اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان اظهار کرد: با توجه به استمرار آلودگی یک واحد کارخانه شن و ماسه، علی رغم بازدید، پایش و دریافت اخطاریه‌های صادره به علت رعایت نکردن استاندارد‌های زیست محیطی و ایجاد آلودگی هوا و گرد و خاک تعطیل شد.

او با بیان اینکه محیط زیست راضی به تعطیلی هیچ واحد تولیدی و صنعتی نیست، افزود: در عین حال محیط زیست وظیفه دارد از حق قانونی شهروندان برای برخورداری از هوای پاک دفاع کند.

مدیر اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان با بیان اینکه با شکایت و اعلام جرم اداره محیط زیست و دستور قضایی شهرستان واحد یاد شده تعطیل شد، تصریح کرد: فعالیت مجدد این واحد تولیدی منوط به رفع کامل آلودگی مطابق با استاندارد‌های محیط زیست و مرتفع شدن نواقص بخصوص سیستم پیشگیری از آلایندگی هوا در آن واحد خواهد بود.

 این مقام مسئول برخی از مضرات گرد و خاک برای سلامت شهروندان را برشمرد و گفت: گرد و خاک‌ها و ریزگرد‌ها بر تمام سیستم‌های بدن تاثیر دارد؛ یک تاثیر بر چشم انسان است و دید را محدودتر می‌کند و دامنه دید کمتر می‌شود. 

او اضافه کرد: همچنین گرد و خاک، بر روی گوش و حلق و بینی تاثیر دارد و تحت تاثیر این آلایندگی‌ها عفونت‌ها ایجاد می‌شود و می‌تواند بر روی مغز نیز اثر بگذارد و ایجاد سردرد کند و شخص دچار عدم تمرکز شود. تمام سیستم‌های بدن می‌تواند تحت تاثیر قرار بگیرد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه محیط زیست مدافع حقوق شهروندان، مدافع صنعت و توسعه پایدار است از مسئولان صنعتی شهرستان خواست تا موازین محیط زیست را با دقت و حساسیت بیشتری رعایت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۶:۵۱ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
مردم بدبخت رو از نون خودن انداختین همه جا هوا آلودست