کلونی‌های زنبور عسل قیروکارزین سرشماری می‌شوند

مدیر جهادکشاورزی قیر و کارزین با اشاره به فعالیت ۶۰۰ زنبوردار در این شهرستان گفت:‌ در سال زراعی امسال در مجموع بیش از ۱۵۰۰ تن عسل در زنبورستان‌های شهرستان تولید شده است.

 محمد حیدری با  بیان اینکه بیش از ۶۰۰ زنبوردار در این شهرستان فعالیت دارند، گفت: طرح سرشماری زنبورستان‌ها از ۱۵ تا ۲۷ مهر ماه امسال در این شهرستان با هدف آمارگیری زنبورستان‌های قیروکارزین که شامل تعداد بهره‌برداران، تعداد کلونی‌ها و میزان تولید محصولات و فرآورده‌ای زنبور عسل انجام خواهد شد.

او بیان کرد: در سال زراعی امسال (از مهرماه ۱۴۰۱ تا مهرماه ۱۴۰۲ ) در مجموع بیش از ۱۵۰۰ تن عسل در زنبورستان‌های شهرستان تولید با میانگین تولید هر کلنی ۱۰ کیلو گرم در سال روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی شده است. علاوه بر این در این مدت ۱۰تن ژل رویال، موم، گرده و بر موم توسط زنبورداران تولید و به بازار ارائه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین ادامه داد: کارشناسان پهنه مراکز جهادکشاورزی در عملیات میدانی سرشماری زنبورستان‌ها را انجام خواهند داد.

حیدری با اشاره به اینکه در هنگام این سرشماری کوچ زنبورستان‌ها ممنوع است، بیان کرد: نتایج این طرح در سامانه جامع پهنه‌بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی ثبت خواهد شد

او افزود: زنبورداران شهرستان می‌توانند برای ثبت اطلاعات زنبورستان‌های خود به مرکز جهادکشاورزی شهرستان محل فعالیت خود مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار