عضو شورای شهر:

گزارشی مبنی بر وجود پشه آئدس در استان بوشهر نشده است

رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر بوشهر گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر وجود پشه آئدس در استان بوشهر نشده است، اما لازم است پیشگیری صورت گیرد.

حمیده هلال بحر صبح دوشنبه در نشست اعضای شورای شهر اظهار کرد: پشه آئدس ناقل شناخته شده چندین ویروس از جمله ویروس‌های تب دنگی، تب زرد، چیکونگونیا و زیکا است.

وی اضافه کرد: با توجه به استقرار آن در استان هرمزگان هرچند تاکنون گزارشی مبنی بر وجود پشه آئدس در استان بوشهر نشده است، اما لازم است اطلاع رسانی‌ها و اقدامات لازم در خصوص پیشگیری احتمالی از این بیماری صورت گیرد.

رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر بوشهر افزود: آب‌های راکد تجمع یافته در لاستیک‌های مستعمل، زباله‌های رهاشده در محیط، آب زیر کولر‌ها و… از اصلی‌ترین زیستگاه‌های این پشه است و از شهرداری و دستگاه‌های متولی درخواست‌داریم اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود و استقرار این‌پشه، اتخاد کنند.

وی از شهروندان درخواست کرد که با بهسازی محیط زندگی و محل کار از ایجاد آب‌های راکد جلوگیری کنند چرا که هر گودال آبی هر چند کوچک می‌تواند محل مناسبی برای تخم گذاری پشه آئدس باشد.

هلال بحر گفت: این موضوع در دستور کار کمیسیون بهداشت شورا نیز قرار گرفته و جلساتی با حضور معاون خدمات شهری شهرداری، مدیرعامل سازمان پسماند، مدیرعامل سازمان فرهنگی و مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی برگزار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.