۵۰۷ هزار و ۴۱ نفر از مردم چهارمحال و بختیاری بیمه تأمین اجتماعی دارند

مدیرکل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: ۵۰۷ هزار و ۴۱ نفر از مردم اعم از خانه‌داران، مستمری‌بگیران، رانندگان و ... از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده می‌کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۵۱ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند، گفت: ۵۰۷ هزار و ۴۱ نفر از مردم اعم از خانه‌داران، مستمری‌بگیران، رانندگان و ... از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده می‌کنند.

عبدالله مختاری با اشاره به اینکه پارسال ۱۶۰ هزار و ۶۰۰ نفر در چهارمحال و بختیاری جزو بیمه‌شدگان اصلی بودند، گفت: تا پایان مردادماه امسال ۱۶۲ هزار و ۸۵۳ بیمه شده اصلی در استان به ثبت رسیده است که از این تعداد ۹۰ هزار و ۳۹۲ نفر بیمه‌شدگان اجباری هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: آمار بیمه‌شدگان اصلی استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ هزار و ۸۵۰ نفر افزایش یافته است.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به اینکه ۵۱ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند، افزود: ۵۰۷ هزار و ۴۱ نفر از مردم استان اعم از خانه‌داران، مستمری‌بگیران، رانندگان و... از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده می‌کنند و بیش از ۵۵ درصد بیمه‌شدگان استان بیمه اجباری و مابقی شامل بیمه‌های قالیبافی، رانندگان، کارگران ساختمانی و بیمه‌های توافقی هستند.

مختاری تصریح کرد: امسال شاهد افزایش ۲ درصدی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بیان کرد: از سال ۱۳۹۷ تا کنون به واسطه دستورالعمل و محدودیتی که سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای سازمان تامین اجتماعی ایجاد کرده است بیمه‌شدگانی که مشمول کمک دولت بوده و از سهم هدفمندی یارانه‌ها استفاده می‌کنند نمی‌توانند جذب بیمه تامین اجتماعی شوند.

وی اضافه کرد: این افراد جزو گروه‌های یازده‌گانه و شامل رانندگان، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، قالیبافان، خادمان مساجد و ... هستند که نمی‌توان آن‌ها را جذب بیمه تامین اجتماعی کرد، اما علی‌رغم محدودیت‌ها در سال‌های اخیر شاهد رشد چشمگیر بیمه‌شدگان هستیم.

مختاری گفت: تا پایان مردادماه امسال هزار و ۳۴۹ نفر از مردم استان مشمول بیمه بیکاری شدند این آمار در سال قبل یک هزار و ۴۹۷ نفر بوده است و شاهد کاهش ۱۰ درصدی مقرری‌بگیران در سال جاری با توجه به بهبود وضعیت اقتصادی هستیم.

وی با اشاره به بهبود وضعیت اقتصادی، کسب و کار‌ها و فعالیت کارگاه‌ها در چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: ۱۲ هزار و ۴۹۷ کارگاه در استان فعالیت می‌کند و تعداد کارگاه‌های فعال استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش یافته است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان در پایان با اشاره به ارائه دیگر خدمات سازمان تامین اجتماعی به بیمه‌شدگان، بیان کرد: از ابتدای سال گذشته تا کنون ۵۶۵ مورد کمک هزینه ازدواج به افراد مشمول حمایت بیمه پرداخت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.