دیده‌بان حقوق بشر: رژیم صهیونیستی از فسفر سفید در غزه و لبنان استفاده کرده است

دیده‌بان حقوق بشر گفت: بمباران‌های متعدد فسفر سفید بر فراز شهر غزه و دو مکان روستایی در امتداد مرز رژیم صهیونیستی و لبنان مشاهده شده است.

دیده‌بان حقوق بشر روز پنجشنبه رژیم صهیونیستی را به استفاده از مهمات فسفر سفید در حملات علیه غزه و لبنان متهم کرد و گفت که استفاده از این سلاح‌ها غیرنظامیان را در معرض خطر صدمات جدی و طولانی مدت قرار می‌دهد.

به گزارش رویترز، ارتش رژیم صهیونیستی در تکذیب ظاهری این اقدام در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اتهام فعلی علیه ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر استفاده از فسفر سفید در غزه، بی‌تردید نادرست است.»

وی افزود: «ارتش رژیم صهیونیستی از چنین مهماتی استفاده نکرده است. همچنین مشخص نیست که آیا بیانیه اخیر درمورد لبنان نیز صدق می‌کند یا خیر.»

رژیم صهیونیستی غزه را به تلافی حمله حماس در شهر‌های جنوبی رژیم صهیونیستی بمباران کرده است. الجزیره گزارش داده است وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه روز جمعه اعلام کرد که از آغاز نبرد «طوفان الاقصی» تاکنون یک هزار و ۷۹۹ فلسطینی در حملات اسرائیل به شهادت رسیده و ۶ هزار و ۳۸۸ نفر دیگر نیز مجروح شدند.

دیده‌بان حقوق بشر گفت که ویدئو‌های گرفته شده در لبنان در ۱۰ اکتبر و غزه در ۱۱ اکتبر را تأیید کرده است که بمباران‌های متعدد فسفر سفید بر فراز شهر غزه و دو مکان روستایی در امتداد مرز رژیم صهیونیستی و لبنان را نشان می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار