۱۶ منطقه ساحلی دشتی و تنگستان هم‌جوار خلیج‌ فارس نیاز به احداث دیوار حفاظتی دارد

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس گفت: ۱۶ منطقه ساحلی در دشتی و تنگستان نیاز به دیواره حفاظتی دارد، چرا که این نقاط ساحلی با تخریب اموال و زیرساخت‌ها توسط امواج خلیج فارس روبه‌رو است.

غلامحسین کرمی عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس در بررسی وضعیت شهر‌ها و روستا‌های ساحلی دشتی و تنگستان با بیان اینکه یکی از مطالبات مهم مردم این نقاط توجه به دیوار حفاظتی است، اظهار داشت: توسعه زیرساخت و تجهیز امکانات روستا‌های ساحلی در کنار ساحل بدون ساخت دیوار حفاظتی مطالبات مردم محقق نمی‌کند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست با رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و قدردانی از تلاش و عملکرد این نهادف بیان کرد: روستا‌های ساحلی دشتی و تنگستان نیاز به توجه بیشتر در توسعه زیرساخت‌ها است.

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ایجاد دیوار حفاظتی در روستا‌های ساحلی تنگستان و دشتی اضافه کرد: تا زمانی که دیواره‌های حفاظتی روستا‌های ساحلی ایجاد نشود و در زمینه ساخت و نگهداشت آن توسط بنیاد مسکن اقدام نشود، تجهیز امکانات و توسعه زیرساخت‌ها در این روستا‌ها مطالبات مردم محقق نمی‌شود.

کرمی با اشاره به اینکه اکثر روستا‌های ساحلی به‌ویژه تنگستان در معرض تهاجم امواج خلیج فارس است گفت: این موضوع موجب تخریب اموال عمومی و خصوصی مردم منطقه شده و مستلزم ساخت و تقویت دیواره‌های حفاظتی است.

وی با تأکید بر تأمین اعتبارات ملی برای ایجاد دیوار حفاظتی در سواحل تنگستان و دشتی، بیان کرد: احداث دیوار حفاظتی در روستا‌های ساحلی از عهده دهیاران و شورا‌های اسلامی روستایی با توجه به اعتبارات کم ارزش افزوده بر نمی‌آید و نیازمند حمایت مالی دولت از جمله بنیاد مسکن است.

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۱۶ منطقه ساحلی دشتی و تنگستان کنار خلیج فارس نیاز به احداث دیوار حفاظتی دارد،  گفت: در این راستا ۱۲ منطقه ساحلی تنگستان شامل روستا‌های رستمی، گاهی، بوالخیر، عامری، خورشهاب، بنجو، سالم آباد، کری، کلات، زیراهک، هدکان و بریکان و ۴ روستا ساحلی دشتی از جمله گلستان، لاور ساحلی، کبگان، زیارت یا فاقد و یا دارای دیوار حفاظتی با ضریب اطمینان ۲۰ درصد است و بیشتر اوقات این روستا‌ها و بنادر با تخریب اموال و زیرساخت‌ها توسط امواج سهمگین خلیج فارس روبه‌رو است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.