برگزاری مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره ملی فانوس

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان از برگزاری مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره ملی فانوس ویژه تولیدات هنری و سینمایی دفاع مقدس و مقاومت در تاریخ ۲۶ مهرماه در تالار پتروشیمی تبریز خبر داد.

امیر دریادار دوم عباسی با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار استان جشنواره‌های متعددی بر اساس نشرارزش‌های دفاع مقدس برگزار می‌کند تا این حماسه ماندگار و اتفاقات ان را به نمایش بگذارد گفت: مقام معظم رهبری همیشه تاکید دارند که اتفاقات و کار‌های ماندگاری انجام شده، اما باید صد برابرشود و رسالت و فعالیت‌های بنیاد باید شتاب پیدا کند.

وی افزود: یکی از مهمترین رویداد‌ها جشنواره ملی فانوس است که در حوزه‌های مختلف مخصوصا هنر و رسانه است که ابزار مهم دنیا و کشورمان همین هنر است و می‌تواند انتقال دهنده این فرهنگ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باشد.

وی خاطر نشان کرد: در این جشنواره در بخش اطلاع رسانی و ارایه فعالیت‌ها، اثار ارزشمندی به دبیرخانه واصل شد و نتایج ان اعلام می‌شود و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و برپایی نمایشگاه از برنامه‌های این جشنواره است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: این جشنواره با ۶ هدف اصلی شامل بهره گیری از قاب جذاب هنری، گفتمان سازی هنر دفاع مقدس، تبدیل دانش ضمنی به دانش تصویری، ارتقای کیفیت تولیدات هنری، گسترش ارتباط و جذب هنرمندان و ارتباط موثر با نسل جوان برگزار می‌شود.

محدثی دبیر این جشنواره نیز گفت: طی سال‌های برگزاری این نمایشگاه ارزیابی‌هایی توسط داوران بی طرف انجام شده که مسیری رو به رشد داشته است. 
وی افزود: ۱۰ هزار و ۷۰۰ اثر در بخش «هنر‌های تجسمی، هنر‌های نمایشی، فیلم و سریال، موسیقی و سرود، رادیویی و بخش ویژه دانش آموزی» به دبیرخانه واصل شده و حدود ۴۶۰ اثر منتخب از استان‌های مختلف برای شرکت در مرحله نهایی انتخاب شدند که ۵۹ اثر برگزیده شدند.

برچسب ها: جشنواره ، اختتامیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار