رکورد تولید اوره و آمونیاک در پتروشیمی مسجدسلیمان شکست

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان از افزایش ظرفیت تولید محصولات شیمیایی در این شرکت در مهرماه امسال خبر داد.

 سید احسان اله موسوی گفت: شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان که در ۳۰ اردیبهشت  ۱۴۰۰ در زمینی به وسعت ۴۰۰ هکتار در منطقه زیلایی در شمال استان خوزستان به بهره برداری رسید، اکنون پس از گذشت ۲ سال و ۵ ماه از بهره برداری این مجتمع، رکورد‌های جدیدی را در افزایش محصولات اوره و آمونیاک به ثبت رسانده است.

او  افزود: اولین بار در مهر امسال شاهد ثبت رکورد چشمگیر ۹۴ درصدی محصول اوره و ۹۵ درصدی محصول آمونیاک هستیم، این در حالی است که در ماه‌های اخیر این مجتمع با مشکل تأمین خوراک (گاز) روبرو بود که درصورت تأمین خوراک با فشار و ترکیبات لازم به ظرفیت ۱۰۰ درصد در ماه‌های آتی خواهیم رسید.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان ادامه داد: از طرف دیگر آنچه اهمیت ثبت این رکورد را به عنوان یک جهش جدید در میزان تولید محصولات پتروشیمیایی مشابه دوچندان می‌کند، میزان رشد پایداری تولید محصول به میزان ۳۶ درصد است که در این میان، رشد تولید محصول اوره به میزان ۲۳ درصد و رشد محصول آمونیاک به میزان ۱۷ درصد فقط در مقطع زمانی ۶ ماهه اول امسال تحقق یافته است.

آقای موسوی گفت: آنچه به عنوان نقطه عطف دیگری برای دستاورد‌های این شرکت و به منظور تأمین نیاز بازار‌های داخلی و صادراتی محسوب می‌شود، افزایش محصول دیگری به چرخه تولید محصولات این مجتمع است.

او  می‌گوید: سولفات آمونیوم محصول سوم مجتمع صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان است که از مهر امسال در کنار ۲ محصول اوره و آمونیاک، به میزان ۱۲ تن در روز در حال تولید است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.