توقیف بیش از سه هزار دستگاه خودرو متخلف

رییس پلیس راهور آذربایجان‌غربی گفت: در نیمه نخست امسال بیش از سه هزار خودرو بدون پلاک و شوتی توقیف شد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای طرح توقیف خودرو‌های با رفتار ناهنجار، بدون پلاک و شوتی در استان گفت: در نیمه نخست امسال بیش از سه هزار خودرو با این تخلفات در استان متوقف و راهی پارکینگ شد.

سرهنگ حجت مشتاق افزود: وجود اگزوز ناهنجار، شیشه دودی، پلاک مخدوش، فاقد پلاک و یا چراغ‌های رنگارنگ و نامتعارف از جمله تخلفاتی بود که موجب توقیف این خودرو‌ها شد.

وی اضافه کرد: این خودرو‌ها تا زمانی که به حالت اولیه برنگردند، در پارکینگ ها نگهداری خواهند شد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌غربی با اشاره به فوت ۶۲ نفر طی نیمه نخست امسال بر اثر تصادف در معابر درون شهری آذربایجان‌غربی اظهار کرد: این تعداد در مدت مشابه پارسال کمتر از ۴۰ نفر بود.

سرهنگ مشتاق با ابراز تأسف از افزایش قابل توجه فوتی‌های تصادفات رانندگی در آذربایجان غربی ادامه داد: یکی از مهمترین موارد در این خصوص، کورس گذاشتن‌های شبانه و بی توجهی به مقررات راهنمایی و رانندگی است.

وی تاکید کرد: به همین علت طبق دستور دادستان مرکز آذربایجان غربی، با افرادی که در معابر شهری به ویژه در ارومیه و کمربندی این شهر مسابقه سرعت برگزار کنند، به شدت برخورد خواهد شد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه افزون بر ۶۰ درصد جان باختگان سوانح رانندگی در استان را عابران تشکیل می‌دهند، گفت: بخشی از دلایل این تصادفات هم به رعایت نکردن مقررات توسط عابران، استفاده نکردن از پل‌های عابر و همچنین گذر از عرض کمربندی ارومیه مربوط می‌شود که بسیار خطرناک بوده و در موارد متعددی به تصادف منجر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.