برگزاری نشست منطقه‌ای طرح ملی اعتلای دانشگاه آزاد در رشت

نشست منطقه‌ای طرح ملی اعتلای دانشگاه آزاد اسلامی امروز در واحد رشت این دانشگاه برگزار شد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز در همایش ملی طرح اعتلا که در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان واحد رشت برگزار شد، گفت: آغوش گیلان برای فرزندان نخبه و متخصص گشوده است.

او با تأکید بر سرمایه‌گذاری برای آینده و تأمین متخصص مورد نیاز افزود: برخی از جوانان و نخبگان ما به دلیل وجود ضعف‌هایی در بهره‌مندی از تخصص آنان، به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند؛ اما اکنون بسیاری از آنان تمایل به بازگشت دارند تا دستاور‌های علمی، تخصصی و تجربی خود را در سرزمینشان به کار بگیرند و ما با آغوش باز از آنان استقبال می‌کنیم.

استاندار گیلان تصریح کرد: سرمایه‌گذاری بر روی آینده و تأمین متخصص مورد نیاز باید به صورت مسئله محور حل شود؛ ما امروز به اقتضای شرایط، آمایش سرزمینی، توانمندی و مزیت‌های خود در این مسیر گام‌های محکمی برمی‌داریم و در این مسیر مقالات نخبگان و استادان دانشگاهی بسیار راه‌گشا خواهد بود.

به گفته عباسی، در امور صنایع، تولیدات باید دانش بنیان باشد تا با کاهش هزینه‌ها، درآمد‌ها افزایش یابد؛ برای به دست آوردن بیشترین بهره‌وری در کمترین زمان، ایجاد زنجیره‌های ارزش و بالا بردن راندمان باید از اندیشه‌های متخصصان و نخبگان بهره گرفت.

او با بیان اینکه ۶.۱ درصد بیکاران استان را دانش آموختگان دانشگاهی تشکیل می‌دهند، گفت: برخی از این افراد در رشته‌های علوم انسانی تحصیل کرده‌اند که نمی‌توان از توان آنان در بخش علم و صنعت بهره گرفت، اما برای سایر رشته‌ها زمینه برای فعالیت در صنایع فراهم شده است.

استاندار افزود: باید با کمک نخبگان و استادان در مباحث اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، علمی، حرفه‌ای، مهارتی و معرفتی توانمندی‌های خود را بشناسیم و بشناسانیم، اگر راه را بیابیم، اما رهرو درستی نباشیم مسیرمان با بن بست مواجه خواهد شد؛ همه باید دست در دست هم با هم اندیشی و همفکری راهی که برای ما ترسیم شده را به درستی طی کنیم.

عباسی با تأکید بر یافتن فرصت‌ها و تهدید‌های استان گیلان توسط نخبگان تصریح کرد: امروز گیلان با تهدید جمعیتی و سالخوردگی مواجه است و باید تبلیغات بیشتری برای افزایش زاد و ولد برنامه‌ریزی شود.

به گفته او، در دنیا نمی‌توان کشوری را یافت که پایه و اساس آن آرای عمومی مردم باشد، اما مردم ما ۴۴ سال پیش پای صندوق‌های رای آمدند و بیش از ۹۸.۵ درصد برحاکمیت نظام اسلامی و جمهوری اسلامی رأی دادند.

عباسی درخصوص راه اندازی کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها نیز گفت: بسیاری از دانشجویان ما مشتاق راه‌اندازی کرسی‌های آزاد اندیشی هستند و دانشگاه آزاد گیلان در برپایی این کرسی‌ها بسیار موفق عمل کرده است.

او افزود: این کرسی‌ها باید به طور مستمر تشکیل شود و دانشجویان و استادان مسائل خود را مطرح کنند.

توسعه گفتمان انقلاب با افزایش مشارکت مردم در انتخابات

سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی و امور مجلس رئیس جمهور نیز در این همایش گفت: بهترین شاخص برای مجلس، معیار‌های امام و رهبری است و مجلسی قوی موجب اقتدار کشور می‌شود.

برگزاری نشست منطقه‌ای طرح ملی اعتلای دانشگاه آزاد در رشت

او همراهی دولتمردان با نمایندگان مجلس را موجب اعتلای نظام دانست و افزود: هرچند ممکن است در میدان عملیات، اختلاف نظر‌هایی پیش آید، اما مسئولان هر ۲ قوه در راستای منافع تمام و کمال پای کارند.

برگزاری نشست منطقه‌ای طرح ملی اعتلای دانشگاه آزاد در رشت

هدف از اجرای طرح ملی اعتلای دانشگاه آزاد اسلامی، بصیرت افزایی و معرفت بخشی در جهت شبکه سازی اجتماعی و توانمندسازی حرفه‌ای اساتید و کارکنان این دانشگاه اعلام شده است.

در این طرح ۲ روز ه که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار می‌شود، ۴۰۰ نفر از اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی ۲ استان گیلان و قزوین حضور دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.