صرف ۲۳۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام در آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی گفت: ۲۳۰ هزار میلیارد ریال برای بهره برداری از طرح‌های نیمه تمام در استان هزینه شده است.

استاندار آذربایجان غربی در آیین اختتامیه جشنواره شهید رجایی و تجلیل از دستگاه‌هایی اجرایی برتر استان با اشاره به اهتمام ویژه دولت سیزدهم در راستای افتتاح طرح‌های نیمه تمام در کل کشور، گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم با صرف افزون بر  ۲۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار بیش از ۳ هزار طرح نیمه تمام در آذربایجان‌غربی به بهره برداری رسیده است.

محمدصادق معتمدیان با اشاره به شکوفایی بخش‌های مختلف در آذربایجان‌غربی با همت دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: این امر در ارتقای شاخص‌های مختلف نمایان بوده و کاهش نرخ بیکاری، کاهش محرومیت، توسعه صادرات و همچنین شکوفایی مرز‌ها از جمله این شاخص‌ها است.

مقام ارشد اجرای در آذربایجان غربی افزود: طی ۲ سال گذشته بیشترین میزان امنیت پایدار موجود در مرز‌های استان در ۴۵ سال اخیر را شاهد بوده ایم و همین موضوع زمینه ارتقای سرمایه گذاری را فراهم کرده است.

معتمدیان با بیان اینکه در حال حاضر در جمع استان‌های امن کشور قرار داریم، اضافه کرد: امنیت در آذربایجان‌غربی موجب شده توسعه اقتصادی را شاهد باشیم و فقط در حوزه صنایع تبدیلی، بیش از ۵۰ واحد تولیدی در استان ایجاد شده است.

وی در ادامه یکی از مهمترین شاخص‌ها را بهبود نرخ اشتغال و کاهش بیکاری در استان عنوان کرده و افزود: در ۲ سال گذشته همواره کاهش نرخ بیکاری را شاهد بوده و در تابستان امسال نیز این نرخ به ۵.۱ درصد رسید که کمترین میزان در طول تاریخ آذربایجان‌غربی است.

استاندار آذربایجان غربی از همکاری نهاد‌های نظارتی و قضایی نیز برای توسعه استان قدردانی کرده و اظهار داشت: در این مدت، پروژه‌های مختلفی که سال‌ها بلاتکلیف بودند، تعیین تکلیف شده و این موضوع رضایت شهروندان را فراهم کرده است.

معتمدیان همچنین افزود: به طور مثال با تلاش دولت و همراهی دستگاه قضایی، مشکل بیش از ۷۰ هزار نفر در حوزه تعاونی‌های مسکن در آذربایجان‌غربی رفع شده که اقدامی ارزشمند بود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه جشنواره شهید رجایی اقدامی ارزشمند برای قدردانی از عملکرد خوب دستگاه‌های اجرایی است، گفت: البته تغییرات در این حوزه برای اثرگذاری بیشتر این جشنواره ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.