پر درآمدترین فعالیت اقتصادی در دنیا بازی است

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: پر تراکنش‌ترین فعالیت اقتصادی در دنیا بازی معرفی شده است که بیشتر اوقات درآمد‌های حاصل از آن چند برابر درآمد‌های نفتی است.

رویداد «بازیستا» فرصتی برای نوجوانان است، تا تیم‌های مختلف سراسر ایران در این رویداد شرکت کنند و بازی‌سازی را یاد بگیرند. هدف اصلی این رویداد علاوه‌بر یادگیری بازی‌سازی و بازی‌وارسازی، کنشگری نسبت به محصولات فرهنگی و رسانه‌ای، المان‌های هویتی، ملی و دینی است، تا بتوانند طراحی خود را به مرحله توسعه و تولید برسانند. 

نوجوانان در سه حوزه به طراحی بازی می‌پردازند. از جمله بازی رومیزی، بازی محیطی و اتاق فرار.

مسعود مهراد، مدیر دفتر هنر و سرگرمی حوزه هنری کودک و نوجوان در نشست خبری رویداد ملی بازی‌نامه‌نویسی (بازیستا) درباره این رویداد که طراحی بازی برای نوجوانان است، گفت: هدف ما از طراحی بازی بازی‌سازی، بازی‌وارسازی و کنش در مصرف است. یعنی بر روی یکسری محصولات فرهنگی جریان‌سازی کنیم. یکی از این محصولات بازی‌نامه‌نویسی بازیستاست، که مختص نوجوانان برگزار می‌شود. 

مهراد ادامه داد: اساس بازی‌نامه گفتن قصه است. قصه‌ای که براساس یکسری مفاهیم بازی‌سازی نوشته شده است. ما می‌خواستیم از طریق کنشگری مخاطب بازی‌نامه‌نویسی را به بازی‌سازی تبدیل کنیم. امروز دنیای روایت‌هاست و نوجوان امروز نیاز به روایت‌هایی از جنس خودش دارد. مسئله‌ای که از طریق بازی‌نامه به آن ورود کردیم. بازی‌نامه برای توسعه نیازمند قصه است و هر قصه به معرفت و شناخت نیاز دارد.

مسعود حسنلو، رئیس ستاد فناوری‌های نرم و فرهنگی با بیان اینکه بازی و بازی‌نامه نویسی مهمترین ابزار برای حل مسائل اجتماعی است، گفت: ما با جامعه پیچیده‌ای مواجه هستیم و تنها دانشی که توان پاسخگویی به این پیچیدگی را دارد، دانش طراحی بازی است. الان در حوزه سیاست‌گذاری در کسب‌وکار‌ها به بازی توجه شده است؛ جامعه‌ای که مخاطبانش با بازی رشد کنند، با فرآیند‌های طراحی بازی قابل مدیریت است. 

حسنلو بیان کرد: اگر ما زیرساخت حل مسائل را در دوران کودکی و نوجوانی در بچه‌ها ایجاد نکنیم، در آینده نخبگانی را نخواهیم داشت، که توانایی حل مسائل را داشته باشند. نزدیک به نیمی از جمعیت کشورمان روزانه حداقل یک ساعت با مفهوم بازی درگیر هستند و آموزش و هویت‌یابی‌شان از طریق بازی اتفاق می‌افتد. حتی خیلی از کسب‌وکار‌ها از الگو‌های بازی استفاده می‌کنند. 

محمدرضا امامقلی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قزوین درباره ضرورت‌های اهمیت به بازی در جامعه گفت: به این خاطر سراغ بازی و قشر نوجوان رفتیم، چون نوجوان امروز حکمران آینده است. اگر امروز مهارت حل مسئله و تعامل را در قشر نوجوان تقویت کنیم، می‌توانیم امیدوار باشیم که حکمرانان آینده در فهم مسئله و ارائه راه‌حل می‌توانند موفق باشند.

امامقلی افزود: بازی بازوی تربیتی است. بازی‌ها به دلیل تعامل و فضای اجتماعی که فراهم می‌کنند فراتر از سایر فعالیت‌های اجتماعی هستند. قطعاً بازی به عنوان پر تراکنش‌ترین فعالیت اقتصادی در دنیا معرفی شده است. بیشتر اوقات درآمد‌های حاصل از آن چند برابر درآمد‌های نفتی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار