تکمیل موزه دفاع مقدس زنجان ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: تکمیل موزه دفاع مقدس ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

سید شمس‌الدین موسوی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: طبق برآورد انجام شده در صورت تأمین اعتبار، موزه فرهنگی دفاع مقدس آخر سال آینده به اتمام می‌رسد که البته این موضوع در گرو تامین اعتبار است.

وی با اشاره به اینکه عملیات عمرانی موزه دفاع مقدس استان زنجان از سال ۱۳۹۱ آغاز شده است، اضافه کرد: به علت بروز برخی مشکلات که یکی از آن‌ها هم عدم تخصیص اعتبار لازم بود، تا سال ۱۴۰۰ متوقف شده بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه همه تلاش مجموعه استانی تکمیل این پروژه است، افزود: امیدواریم با بهره‌برداری نهایی بتوانیم به اشاعه فرهنگ والای دفاع مقدس در استان کمک کنیم.

وی با بیان اینکه فاز اول این موزه شامل اسناد جمع آوری شده و کتابخانه با مجموعه‌ای از آثار تالیفی در خصوص جبهه و جنگ، فیلم، دفترچه خاطرات شهدا و کتاب در ۶ هکتار وسعت دیده شده است، اضافه کرد: دستاورد‌ها و آثار به دست آمده از هشت سال دفاع مقدس در این موزه حفاظت می‌شود تا گذر زمان آن‌ها را به فراموشی نسپارد.

موسوی با بیان اینکه استان زنجان سه هزار و ۵۳۵ شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است، افزود: قطعا افتتاح این مجموعه فرهنگی کمک شایانی به معرفی رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.