مسافران از بستر رودخانه‌های فارس فاصله بگیرند

شورای هماهنگی مدیریت بحران شرکت آب منطقه‌ای فارس اعلام کرد: مسئولان شهرستان‌های مهمان پذیر استان مراقبت کنند، تا از گرفتار شدن میهمانان و مسافران در سیلاب پیشگیری شود.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران شرکت آب منطقه‌ای فارس، گفت: اقدامات لازم و پیشگیرانه با توجه به تغییرات جبهه هوا و میزان بارش‌ها انجام شده و کلیه ادارات منابع آب در سطح استان هشتار قرمز، آمادگی مقابله با سیلاب را دریافت کرده و برای مدیریت آن آمادگی داشته باشند.
مصطفی عنبری زاده از شهروندان خواست تا از اقامت در کنار مجاری و منابع آب خودداری کنند و مسافران از رودخانه‌ها فاصله بگیرند و در بستر رودخانه پارک نکنند.

او با تاکید بر اینکه سیلاب خبر نمی‌کند و گاهی غافلگیر کننده بوده می‌تواند ویرانی‌هایی به‌همراه داشته باشد افزود: حتی در هوای آفتابی و نیمه ابری نیز از بستر رودخانه‌ها فاصله بگیرند و هیچگاه به شرایط ناپایدار جوی اعتماد نکنند، بارش شدید و یکبارگی باران در این دو روز و شب می‌تواند آسیب زا باشد و رحمت الهی را به خسران تبدیل کند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران شرکت آب منطقه‌ای فارس از مدیران بحران شهرستان‌ها و فرمانداری‌ها خواست تا تمهیدات لازم برای مقابله با سیلاب را بیندیشند و افزود: حفظ آمادگی کمک به ارگان‌های مرتبط در صورت وقوع سیلاب و انجام تمهیدات لازم در این خصوص موضوعی جدی است.

عنبری زاده اضافه کرد: شهرستان‌های مسافرپذیر و با جاذبه گردشگری نیز تمهیدات لازم در خصوص مدیریت بحران را انجام دهند؛ مسافرانی که به فارس می‌آیند، ممکن است با شرایط اقلیمی این استان آشنایی کامل نداشته باشند و هنگام وقوع سیلاب غافلگیر شوند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران شرکت آب منطقه‌ای فارس در ادامه به تمهیدات و اقدامات پیشگیرانه در خصوص وقوع احتمالی سیلاب و رصد مستمر طرح‌های تغذیه مصنوعی اشاره کرد و آن را موضوعی مهم برشمرد و گفت: از همه ظرفیت‌های قانونی برای اطلاع رسانی در شرایط بحرانی بهره گیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار