بررسی ۱۲ طرح عمرانی دارای اختلاف با پیمانکار در جلسه شورای فنی

بررسی کمی و کیفی طرح‌های نیمه تمام و اعمال قانون برای طرح‌های راکد در دستور کار جلسه شورای فنی کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت.

معاون عمرانی استاندار در جلسه شورای فنی گفت: بررسی کمی و کیفی طرح های نیمه تمام و اعمال قانون برای طرح های راکد در دستور کار قرار گرفته است.

روستا افزود: امروز دوازده طرح عمرانی که بین دستگاه و پیمانکار اختلاف داشتند و نیمه کاره رها شده بود مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: اگر پیمانکاری در زمینه انجام تعهدات خود مرتکب اشتباه و یا تعلل در کار شود خلع ید می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه این شورا شامل چهار بخش پیمان، نظارت، مصالح و آموزش است، گفت: در حوزه پیمان و نظارت وضعیت مطلوبی داریم، اما در حوزه مصالح و آموزش باید کار بیشتری انجام شود.
 
جهانگیر شاهینی به گروه‌های نظارتی بر طرحها در سه حوزه آموزش، مصالح و کیفیت‌ها اشاره کرد و ادامه داد: باید در زمینه آموزش و مصالح دستگاه‌های متولی کمک کنند رعایت استاندارد‌ها و افزایش کیفیت عملیاتی شود.
 
وی تاکید کرد: دستگاه‌ها و ادارات در حوزه طرح ها باید قانونی عمل کنند تا نیاز به ورود به شورای فنی نباشد.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نماینده عالی سازمان برنامه و بودجه کشور است و دستگاه‌ها حق ندارند طرحی را تعریف کنند.
 
وی ادامه داد: دستگاه‌ها دچار سهل انگاری در اعلام اعتبارات ملی هستند و ما همه اعتبارات ابلاغی شما را در دست داریم و بایستی برابر اعتبارات پیشرفت انجام شود و روی پیشرفت‌ها حساسیت داریم.
 
شاهینی با اشاره به اینکه امروز در دنیا به سمت ساختمان‌های هوشمند حرکت می‌شود گفت: ما توقع چنین ساختمان‌هایی را نداریم، اما کیفی‌سازی طرح ها مهم است و ملزم هستیم طرح جدید تعریف نشود.

در ادامه جلسه، مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به ارائه خلاصه از گزارش عملکردشورای فنی در سال ۱۴۰۱ پرداخت.
 
سهمگین گفت: در سال۱۴۰۱، دوازده جلسه شورای فنی داشتیم که در رتبه سه کشوری به لحاظ برگزاری تعداد جلسات بودیم و در کارگروه نظارت رتبه پنج کشور با ۴۰۶ مورد بازدید از طرحهای عمرانی را داریم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.