تدوین نخستین سند توسعه پایدار کشور در کهگیلویه و بویراحمد

مدل سند توسعه پایدار کهگیلویه و بویراحمد به عنوان اولین استان تدوین و به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و نهاد ریاست جمهوری ارائه شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تدوین سند توسعه پایدار این استان به عنوان اولین استان کشور گفت: در این سند بر استفاده از فناوری های نوین و شرکت های دانش بیان تاکید شده است.

جهانگیر شاهینی در آیین اختتامیه نمایشگاه هفته پژوهش افزود: مدل سند توسعه پایدار این استان به عنوان اولین استان تدوین و به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و نهاد ریاست جمهوری ارائه شد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف کهگیلویه وبویراحمد از جمله گردشگری ،زیستی ،طبیعی، پتروشیمی، و منابع آبی فراوان اضافه کرد: بر استفاده از فناوری‌های نوین و شرکت‌های دانش بنیان در این سند برنامه ریزی شده است.

شاهینی کهگیلویه و بویراحمد را نیازمند توسعه فناورانه دانست و گفت: استفاده از فناوری های نوین و دانش بنیان نقش مهمی در افزایش تولید واحدهای اقتصادی و صنعتی استان خواهد داشت.

وی کشاورزی را چرخ دنده‌های توسعه اقتصادی استان دانست و افزود: با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان تولید محصولات در حوزه کشاورزی چندین برابر افزایش خواهد یافت.

شاهینی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت ابی این استان تاکنون از این پتانسیل برای تولید برق به نحو احسن استفاده نشد.

وی بر اتحاد و یکپارچه بودن مسئولان در استفاده از ظرفیت های تکنولوژی در استان تاکید کرد و ادامه داد: فناوری‌های نوین در استان باید حمایت بیشتری شوند.

رییس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: کهگیلویه وبویراحمد زمانی می‌تواند در توسعه پایدار کشور نقش پایدار داشته باشد که در تولید به صورت مستمر از فناوری‌های نوین استفاده کند.

شاهینی اضافه کرد: وقتی کشور پذیرفت که شرکت‌های دانش بنیان و فناوری در توسعه نقش دارند استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ وقت فراموش نخواهد شد.

وی اظهار کرد: با رویکرد استفاده از فناوری نوین کهگیلویه وبویراحمد در کنار دیگر استان‌های بزرگ روند توسعه آن شتاب بیشتری خواهد گرفت.

سال گذشته در نمایشگاه هفته پژوهش ۶۰ شرکت فناور حضور داشتند و با توجه به افزایش این شرکت ها، امسال حدود ۱۰۰ واحد شرکت فناور در نمایشگاه شرکت کردند.

به گفته مسئول پارک علم و فناوری استان براساس روند طی شده، برآورد می‌شود در پایان سال آینده تعداد کل واحدها و شرکت‌های عضو پارک به بیش از ۲۰۰ مورد افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.