استاندار ایلام:

دستگاه‌های اجرایی تکالیف مرتبط با کاهش آسیب‌های اجتماعی را انجام دهند

استاندار ایلام با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی مکلفند که به تکالیف قانونی خود در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی عمل کنند، گفت: یکی از راهکار‌های مناسب برای کاهش این معضلات تقویت جایگاه مشاوران در مدارس است.

حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام در جلسه شورای اجتماعی و کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان اظهار کرد: کمبود مشاور در مدارس استان یکی از آسیب‌هایی است که فقدان آن زمینه‌ساز آسیب‌های دیگری خواهد شد و آموزش و پرورش استان باید در مواجه با آسیب‌های اجتماعی، نسبت به افزایش تعداد مشاوران در مدارس اقدام کند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان در این سنین دچار تصمیمات احساسی هستند و با بسیاری از مسائل به دلیل کم تجربگی، برخوردی عاقلانه ندارند که در این حالت وجود مشاور دلسوز و دغدغه‌مند می‌تواند با نقش آفرینی خود از بسیاری از رفتار‌های مخاطره آمیز جلوگیری کند.

استاندار ایلام از آموزش و پرورش استان خواست نسبت به جمع‌بندی گزارش عملکرد مشاوران مدارس اقدام و ضمن احصا آمار تعداد مراجعین و نحوه راهنمایی، نتایج حاصله را اعلام کند.

وی عنوان کرد: مکالمات تلفنی که توسط اشخاص با اورژانس اجتماعی بهزیستی گرفته می‌شود باید ضبط و هر ۶ ماه یکبار ضمن خروجی این مکالمات، تحلیل، کار تحقیقی و میدانی انجام و نتیجه آن نیز در جلسات بعدی منعکس شود.

وی با بیان اینکه خودکشی موضوعی فرابخشی و فرا دستگاهی است، بیان کرد: این موضوع یک زنجیره است و نباید یک دستگاه خاص را متولی آن دانست، بلکه نیازمند مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی، نخبگان، رسانه‌ها است تا مهار شود؛ همچنین نیاز داریم از همه اقشار و همه انجمن‌ها و حلقه‌های میانی و مردم استفاده کنیم که مکمل فرابخشی و فرادستگاهی است.

استاندار ایلام از ائمه جمعه و جماعت و روحانیون خواست تا قبح این مسئله زشت را در تریبون‌ها تبیین کنند و با بیان اینکه نیازمند آگاهی سازی در این زمینه هستیم، گفت: سبک زندگی از جمله عوامل مهم و تاثیرگذار در این رابطه است و فرهنگ آداب و رسوم و مهارت‌های فردی و اجتماعی و مهارت «نه» گفتن نیز اثرگذار است.

وی با بیان اینکه اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی باید با در نظر گرفتن کاهش آسیب‌ها در دو بخش آموزش و خدمات اجرایی، دیده شود، افزود: نیازمند تقویت امید و نشاط با برگزاری مسابقات، اردو‌ها و هدایت آن‌ها به سمت محلات هستیم.

استاندار ایلام عنوان کرد: جامعه همانطور که نیاز به معنویت دارد به امید و نشاط نیز نیازمند است منتها چارچوب‌دار و نظام‌مند، ایجاد فضای مفرح و شاد، چارچوب‌دار و نظام‌مند مورد تأکید است.

بهرام‌نیا در ادامه با اشاره به اینکه نیازمند ایجاد مجتمع‌های شوق زندگی هستیم و شهرداری ایلام در این زمینه موظف به همکاری است، افزود: کمیته‌ها باید هر دو هفته یکبار اقدامات عملی خود را به بصورت مکتوب و مستند تهیه و به معاونت سیاسی امنیتی استانداری تحویل نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.