معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام خبر داد

لزوم توجه به اشتغال معتادان پس از روند درمان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با تاکید بر فراهم شدن زمینه اشتغال معتادان پس از روند درمان، گفت: در کنار بحث درمان معتادان متجاهر، برای اشتغال و درآمدزایی آنان نیز باید برنامه‌ریزی کنیم.

حسنی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام در این نشست گفت: برنامه داریم مرکز ماده ۱۶ در استان راه‌اندازی شود و پس از روند درمان معتادان متجاهر، آنان را برای اشتغالزایی به کارگاه‌ها هدایت کنیم.

وی افزود: راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی برای معتادان متجاهر باید براساس نیاز استان باشد تا امکان فروش محصولات در کمترین زمان فراهم شود.

وی با تاکید بر فراهم شدن زمینه اشتغال معتادان پس از روند درمان، مطرح کرد: در کنار بحث درمان معتادان متجاهر، برای اشتغال و درآمدزایی آنان نیز باید برنامه‌ریزی کنیم.

حسنی گفت: اعتیاد به‌ مواد مخدر به‌عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی اثرات نامطلوبی را بر جای خواهد گذاشت و موجب فروپاشی خانواده‌ها می‌شود و علاوه بر فرصت‌سوزی برای خود شخص، فرصت اثرگذاری او در جامعه از دست می‌رود و می‌تواند اثرات مخربی برای جامعه داشته باشد.

وی با اشاره به فعالیت دفاتر یاریگران زندگی، گفت: بانیان این مراکز برای کمک به این قشر احساس مسئولیت کردند و در حوزه خیرین با حس مسئولیت اجتماعی با تمام توان ورود کرده و منشا خدمات ارزنده‌ای بودند که جای قدردانی دارد.

معاون استاندار ایلام مطرح کرد: دستگاه‌های دولتی با کمک سازمان‌های مردم‌نهاد تاکنون چه در حوزه مقابله چه درمان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اقدامات خوبی را انجام دادند که این خدمات و اقدامات باید استمرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه از مجمع خیرین یاریگران زندگی حمایت می‌کنیم، افزود: سازمان مردم‌نهاد عملکرد خوبی در حوزه‌های مختلف داشته اند و هر چقدر کار‌ها را به مردم واگذار کردیم اثربخشی بیشتری داشته ایم.

در پایان این مجمع نیز محمدرضا کیخاوندی، مجتبی رشیدی، وحید ملکشاهی نژاد، سید مهدی مداحیان، منا رستمی، ایرج رجبی، دانش مولایی به عنوان اعضای هیئت مدیرها و علی البدل اصلی: زیبا کرمی ، اسماء وحیدنیا بازرس اصلی، نرگس حاتمی و سجاد مرادی علی البدل انتخاب شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.