رئیس سازمان صداوسیما:

به تعداد حوزه های انتخاباتی کانال تلویزیونی راه اندازی می شود

جبلی گفت: با تلاش شبانه‌روزی برای انتخابات ۱۱ اسفند به تعداد حوزه‌های انتخاباتی کانال تلویزیون انتخابات در استان‌ها راه‌اندازی می‌شود.

پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما در بازدید از بخش‌های گوناگون و معاونت‌های اداره‌کل صداوسیمای استان بوشهر درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از سرفصل‌های اصلی سند تحول رسانه ملی عدالت‌گستری است و خوشبختانه قانون اصلاح‌شده انتخابات به صداوسیما این اجازه را می‌دهد که در راستای عدالت رسانه‌ای و عدالت انتخاباتی از امکانات صداوسیما برای انتخابات مجلس شورای اسلامی استفاده کنیم.
 
وی با اشاره به این‌که بر اساس قوانین قبلی انتخابات مجاز به این کار و معرفی نامزد‌ها نبودیم، افزود: همکاران ما در صداوسیما با تلاش شبانه‌روزی می‌کوشند که برای انتخابات آینده به تعداد حوزه‌های انتخابی، کانال تلویزیونی انتخابات داشته باشیم و در بازدیدی که از بخش فنی صداوسیمای استان بوشهر داشتم همکاران ما در این استان نیز آمادگی لازم را دارند.
 
جبلی ادامه داد: هم‌اکنون دوره‌های آموزشی دراین‌باره نیز برای همکاران در حال برگزاری است و تجهیزات و امکانات مورد نیاز هم به‌زودی تأمین خواهد شد.
 
رئیس رسانه ملی اضافه کرد: در راستای شعار عدالت‌گستری، برای این‌که ممکن است همه نامزد‌ها از ابزار‌هایی مانند توانایی مالی یا داشتن رسانه برخوردار نباشند، نمی‌خواهیم که این کمبود‌ها مانع از دور ماندن افرادی شود که فکر می‌کنند برای حضور در مجلس مفید هستند و از گردونه رقابت دور نمانند، ما امسال برای اولین بار در تاریخ انتخابات مجلس و تاریخ صداوسیما این امکان را برای معرفی نامزد‌ها فراهم کرده‌ایم.
 
جبلی در ادامه بیان کرد: امیدواریم این امکان به افرادی که خود را واجد صلاحیت می‌دانند کمک کند که خود و برنامه‌هایشان را بهتر تبیین کنند؛ به مردم نیز کمک کند که بتوانند بهتر با دیدگاه‌ها و برنامه‌های نامزد‌ها آشنا شوند و در نهایت به رقابت و مشارکت بیشتر که دو راهبرد انتخابات است کمک کند.
 
رئیس سازمان صداوسیما درباره تحولات منطقه غرب‌آسیا هم گفت: نزدیک به ۵۰ روزی که از عملیات طوفان‌الاقصی و پس از آن یورش وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه می‌گذرد، همکاران ما در سازمان صداوسیما از همه ظرفیت‌های سیما، صدا، خبر و دیگر بخش‌ها در قالب برنامه‌های مختلف مانند برنامه‌های مستند، گفت‌وگومحور و ترکیبی برای اطلاع‌رسانی گسترده استفاده و تلاش کردند تا بتوانند ابعاد این عملیات منحصربه‌فرد مقاومت و سپس جنایات وحشیانه‌ای که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب شد را به سمع و نظر مخاطبان برساند.
 
جبلی افزود: الحمدلله مقاومت مردم فلسطین در نهایت به پیروزی مقاومت در تحمیل شروط تبادل اسرا به رژیم صهیونیستی منجر شده است و امیدواریم همان‌گونه که مقاومان فلسطینی در عرصه مقاومت و رویارویی با دشمن صهیونیستی به‌خوبی از عهده این آزمون برآمدند، ما هم به‌عنوان رسانه هم‌پای مقاومت و هم‌پای عظمت کاری که مقاومت دارد انجام می‌دهد به وظیفه خود عمل کنیم.
 
وی گفت: از روز اول در تلاش برای اعزام خبرنگار به غزه بودیم؛ درواقع هم برای فرستادن کمک‌های انسان‌دوستانه و هم اعزام خبرنگار به آن نقطه اما متأسفانه تا این لحظه ورود به غزه از سوی رژیم صهیونیستی محدود است و اجازه ورود خبرنگار و هیچ عنصر ایرانی به غزه داده نمی‌شود.
 
رئیس صداوسیما افزود: همان‌گونه که شما اعلام آمادگی کردید، صد‌ها تن از همکاران ما برای حضور در صحنه عملیات مقاومت و غزه اعلام آمادگی کردند و ما امیدواریم بتوانیم امکان آن فراهم شود تا از ظرفیت حضور خبرنگاران خود در غزه بهره ببریم.
 
امضا تفاهم‌نامه با پارس جنوبی، دیدار با استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و دیدار با هنرمندان و جبهه انقلاب فرهنگی از دیگر برنامه‌های رئیس رسانه ملی در سفر به بوشهر بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.