مدیرکل راهداری استان بوشهر:

۷۵۱ تخلف در حریم راه‌های بوشهر شناسایی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ‎ای استان بوشهر گفت: با شناسایی ۷۵۱ فقره تخلف در ورود به حریم راه‌های استان زمینه برخورد قاطع با متخلفان انجام شد.

عبدالکریم اخترشناس روز شنبه در نشست با مسئولان اجرای استان بوشهر اظهار کرد: با تشکیل گشت‌های صیانت حریم، حفاظت و حراست از راه‌های استان بوشهر و شناسایی و برخورد با تخلف‌های احتمالی در یک رصد شبانه‌روزی انجام می‌شود.

وی افزود: بیشترین تخلفات حریم راه در شهرستان‌های دشتی و تنگستان شناسایی شده و کمترین مورد هم مربوط به جم و دیلم بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر تصریح کرد: به استناد ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها، ایجاد هرگونه ساختمان، دیوارکشی و تأسیسات در شعاع ۱۰۰ متر از انتهای حریم راه‌ها بدون کسب مجوز ممنوع است.

اخترشناس ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون با ۱۳۰ مورد دست‌فروشان حاشیه راه، ۱۱۲ مورد تابلو‌ها و بنر‌های غیرمجاز، ۳۶۴ مورد راه دسترسی غیرمجاز، ۹۸ مورد ساخت و ساز‌های غیرمجاز و ۴۷ مورد عبور تأسیسات در حریم راه‌های استان بوشهر برخورد یا جمع ‎آوری شده است.

وی عنوان کرد: با یادآوری اینکه خاطرنشان کرد: استعلام و اخذ مجوز از ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قبل از هر گونه خرید زمین و یا سرمایه گذاری و ساخت و ساز در حریم راه‌ها می‌تواند از هرگونه ایجاد مشکلات قضایی جلوگیری کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر یادآور شد: طی سال جاری ۲۱۵ مجوز برای سرمایه‌گذاری و فعالیت در راستای قوانین حریم راه‌های استان صادر شده است.

اخترشناس ادامه داد: کمترین مشکلی که در ساخت و ساز‌های حریم جاده‌ای ایجاد می‌شود، چالش‌های وسیع ایمنی کاربران جاده‌ای است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.