برزیل نیرو‌های خود را در مرز‌های ونزوئلا و گویان تقویت کرده است

ارتش برزیل به دلیل درگیری احتمالی بین ونزوئلا و گویان بر سر منطقه اسکیبو، حضور نظامی خود را در مرز تقویت کرده است.

یک منبع در دفتر لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل، اعلام کرد که ارتش برزیل به دلیل درگیری احتمالی بین ونزوئلا و گویان، حضور نظامی خود را در مرز تقویت کرده است.

به گزارش روسیا الیوم، این منبع افزود: اگرچه برزیل بروز چنین درگیری را بعید می‌داند، اما نیرو‌های ارتش برزیل از قبل سناریویی را برای چنین احتمالی آماده کرده و سطح آمادگی رزمی را در منطقه و همچنین در نزدیکی مرزهایش با ونزوئلا و گویان افزایش می‌دهد.

روز گذشته وزارت دفاع برزیل تایید کرد که ۲۰ خودروی زرهی را به مرز با ونزوئلا اعزام کرده است.

یکشنبه گذشته، مردم ونزوئلا با شرکت در همه پرسی همبستگی که روز ۳ دسامبر در مورد منطقه اسکیبو که مورد اختلاف با کشور گویان است به طور «کامل» از دولت حمایت کردند. دولت ونزوئلا تلاش‌های خود را برای بازپس گیری این سرزمین که غنی از منابع زیرزمینی است از گویان تشدید کرد. 

مرز برزیل ونزوئلا و گویان

مناقشه منطقه اسکیبو بین ونزوئلا و گویان به دوره قبل از استقلال گویان بازمی‌گردد. زمانی که گویان مستعمره انگلیس بود، طبق تصمیم داوری مرزی در سال ۱۸۹۹، رودخانه اسکیبو به عنوان مرز غربی گویان تعیین شد. اما پس از استقلال گویان در سال ۱۹۶۶، عدم شناسایی این مرز باعث درگیری بین دو کشور شد.

این منطقه که در حال حاضر به عنوان منطقه اسکیبو یا گویانا اسکیبا شناخته می‌شود در غرب رودخانه اسکیبو در مرکز گویان قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار