استقبال از ۵ شهید گمنام در بدو ورود به استان بوشهر

مراسم استقبال از پیکر مطهر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس در فرودگاه بوشهر برگزار شد.

علیرضا غریبی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر روز چهارشنبه در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از این شهدا به روستای آبطویل شهرستان بوشهر، ۲ شهید به شهرستان دشتستان و دو شهید نیز به شهرستان‌های تنگستان و جم جهت خاکسپاری و تدفین انتقال داده می‌شوند.

علیرضا غریبی افزود: مراسم تشییع و تدفین شهدا به شکل سراسری در یک روز انجام می‌شوند و تا زمان اعلام توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در چند روز آینده مراسم‌های معنوی و برنامه‌های فرهنگی فراوانی با حضور این شهدا در سطح استان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: استان بوشهر مفتخر است که ۱۷۳ شهید گمنام دوران دفاع مقدس را ۷۵ نقطه در دل خود جای داده که زمینه‌ای برای برگزاری مراسم‌های فرهنگی ایجاد کرده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که با حضور این پنج شهید گمنام در استان پیش از خاکسپاری انجام می‌شود، برگزاری مراسم‌های فرهنگی در مدارس و دانشگاه‌ها است.

غریبی گفت: حضور شهدای گمنام در مدارس و دانشگاه‌ها، تأثیر بسزایی بر نگرش دانش‌آموزان و دانشجویان به مقوله جهاد و مقاومت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.