امام جمعه بوشهر:

اتصال استان بوشهر به شبکه ریلی ملی تسریع شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر از مسئولان ملی و استانی خواست اتصال شبکه ریلی ملی به استان بوشهر تسریع شود.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با تبریک روز دانشجو اظهار داشت: دانشجو و دانشگاه یکی از ارکان مهم مدیریت در شرلیط کنونی و آینده نظام است.

وی، توجه به زیرساخت‌های دانشگاه و مطالبات دانشجویان، استاد، عرصه‌های دانش‌بنیان و رشد در عرصه‌های مختلف علم و فناوری را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: توجه به حوزه دانشگاه و دانشجو، عرصه‌های دانش‌بنیان و تولید محصولات فناورانه یک نگاه راهبردی برای پیشرفت در حوزه‌های مختلف ملی و فراملی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، در ادامه با اشاره به اشاره به ویژگی بسیجی در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: صداقت انقلابی، ایستادگی انقلابی، جدیت انقلابی باید در تمامی ساختار شخصیت فردی و اجتماعی ایجاد شود تا بتوانیم کشور مستقل، پیشرفته، متمدن، بر اساس عدالت داشته باشیم تا هیچ کشور طمع به ایران نداشته باشد.

خطیب نماز جمعه بوشهر با اشاره به ۱۹ آذر روز جهانی حقوق بشر گفت: واقعاً این روز باید بگویم توسط جهان استکبار روز سوگواری حقوق بشر است، کشور‌هایی که به دروغ خود را حامی حقوق بشر می‌نامند و تبلیغ می‌کنند و با استکبار رسانه‌ای خود این چنین وانمود می‌دهند جنایتکارانی هستند که حقوق بشر را زیر پا گذاشته‌اند.

امام جمعه بوشهر، آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس، برخی از کشور‌های اروپایی تابعه آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل را در صدر این جنایتکاران دانست و خاطرنشان کرد: اکنون در غزه مشاهده می‌شود چه ظلم‌ها که نمی‌کنند، کدامیک از این کشور‌هایی که مدعی حقوق بشر هستند در این عرصه سخن گفته است، بلکه به رژیم صهیونیستی کمک می‌کنند این درحالی است وقتی در یک کشور انقلابی کوچک‌ترین موضوعی رخ می‌دهد فوراً تمام رسانه‌ها و مجامع حقوق بشری فعال می‌کنند که یک مسئله کوچکی رخ داده آن را بزرگ می‌کنند و حتی برعکس جلوه می‌دهند.

وی با بیان اینکه اکنون جهان دچار تحریف واژه‌ها شده است گفت: واژه‌ها برعکس شده حقوق بشر در دست ناقضان حقوق بشر است، به اسم حقوق بشر علیه حقوق بشر فعالیت می‌کنند.

صفایی بوشهری، اضافه کرد: امید می‌رود به‌زودی با این حرکت‌های انقلابی در سطح جهان و روشنگری‌ها و جهاد تبیین ابتدا ماهیت این جنایتکاران روشن و سپس حقوق بشر دینی اسلامی در جهان محقق شود.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر، با اشاره به اینکه در آتش‌بس غزه، بار‌ها از سوی رژیم صهیونیستی نقض شد و دیگر آتش‌بس ادامه نداد به جنایت این رژیم نامشروع و جنایتکار پرداخت و بیان کرد: زنان، اطفال، نوزادان، کودکان، افراد غیرنظامی، بیمارستان‌ها مدارس در غزه و فلسطین همواره از سوی رژیم اسرائیل غاصب بمباران می‌شود و سازمان‌های حقوق بشری کجای کار هستند.

خطیب نماز جمعه بوشهر، اضافه کرد: کسانی که از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند و یا سکوت اختیار کرده‌اند این‌ها روسیاه‌های تاریخ خواهند بود و به‌زودی آن پیروزی نهایی مظلومان فلسطین و خط مقاومت بر استکبار جهانی خواهیم دید.

امام جمعه بوشهر، با بیان اینکه پروژه راه‌آهن بوشهر پس از ۲۵ سال متوقف در دولت سیزدهم اجرایی شد اظهار کرد: با پیگیری شرایطی فراهم شد که اکنون دولت آیت‌الله رئیسی با عنایت مقام معظم رهبری در تخصیص اعتبار ارزی ساخت پروژه ریلی بوشهر آغاز شده است.

خطیب نماز جمعه بوشهر، از مسئولان ملی و استانی تقاضا کرد در اتصال شبکه ریلی ملی به استان بوشهر تسریع شود و خط ریلی بوشهر به سمت عسلویه و از آن طرف به راه‌آهن بندرعباس و مکران متصل شود.

امام جمعه بوشهر، با تاکید بر برنامه‌ریزی برای اتصال خط ریلی بوشهر به سمت استان خوزستان تصریح کرد: طراحی برای اتصال خط ریلی بوشهر به سمت شلمچه بصره و لاذقیه سوریه یک ضرورت است که ضمن اتصال خط ریلی مرکزی به استان بوشهر، خط ریلی مقاومت تأسیس شود و هر چه زودتر مردم استان بوشهر از این طرح فوق‌العاده راهبردی استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.