۱۳.۷ میلیارد دلار محصولات پتروشیمی از بوشهر صادر شد

 استاندار بوشهر گفت: در یک سال گذشته، ۱۳.۷ میلیارد دلار محصولات پتروشیمی از این استان صادر شده که با هدف توسعه این ظرفیت باید صنایع پائین‌دستی این حوزه در استان بوشهر توسعه یابد.

احمد محمدی‌زاده روز سه‌شنبه در آیین تجلیل از فناوران برتر و دستگاه‌های برتر حامی فناوری و نوآوری استان بوشهر اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم این استان تولید محصولات پتروشیمی است که با هدف جلوگیری از خام فروشی و ایجاد میلیارد‌ها دلار ارزش افزوده باید نسبت به راه اندازی واحد‌های پایین دستی صنایع پایین دستی این حوزه اقدام شود.

وی بیان کرد: استان بوشهر در بخش‌های مختلف دارای ظرفیت‌هایی فراوان است که تکمیل زنجیره ارزش در تمامی این بخش‌ها باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

استاندار بوشهر تصریح کرد: تکمیل زنجیره ارزش در حوزه آبزیان پرورشی، خرما، انرژی هسته‌ای و پتروشیمی در این استان به طور جدی دنبال می‌شود.

وی همچنین با اشاره به ضرورت پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان بیان کرد: امسال ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ به شرکت‌های دانش بنیان و فناور استان بوشهر اختصاص یافته است.

محمدی‌زاده همچنین با تأکید بر توسعه زیرساخت‌ها در پارک علم و فناوری استان بوشهر به تقویت ارتباط شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور با واحد‌های مصرف‌کننده تاکید کرد.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس نیز گفت: در سال جاری ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به‌منظور تأمین زیرساخت‌ها و زیرسازی معابر پارک علم و فناوری استان بوشهر اختصاص یافته است.

"رحمان دشتی" افزود: در این زمینه همچنین زیرساخت‌های مورد نیاز برای واگذاری زمین به واحد‌های فناور تسریع و فرآیند واگذاری زمین با اولویت نخبگان در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: با هدف توسعه ظرفیت تولیدات دانش بنیان در استان واگذاری فضای استقرار به واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان در منطقه شیرینو عسلویه نیز اجرایی شده است.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر تصریح کرد: بر اساس قانون جهش تولید دانش‌بنیان، دستگاه‌های اجرایی استان حداقل یک طرح همکاری در خصوص خرید محصول یا خدمت با شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور داشته باشند.

در این نشست از فناوران، شرکت‌های دانش‌بنیان و دستگاه‌های برتر حامی فناوری و نوآوری استان بوشهر تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.