آمادگی پایگاه‌های هلال احمر در فصل زمستان

در طرح زمستانه امسال ۲۰ پایگاه امداد و نجات هلال احمر با هدف رسیدگی سریع و بهینه به حوادث و سوانح احتمالی آماده ارائه خدمات امدادی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان می‌گوید: از این تعداد ۱۴ پایگاه ثابت و شش پایگاه موقت است و در هر پایگاه پنج نفر به صورت شبانه روز خدمات رسانی می‌کنند.

شهرجردی با بیان اینکه البته در صورت لزوم در مواقع بروز حادثه و شرایط بحرانی گروه‌های واکنش سریع و امداد و نجات هم وارد عمل می‌شوند افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی جاده‌های استان و تامین نیاز‌های امدادی شهروندان شش پایگاه موقت هلال احمر در مسیر‌های ارتباطی خمین-الیگودرز، دلیحان-نراق، آب گرم محلات، ساوه - همدان، ساوه - تهران و تفرش - فراهان در نظر گرفته شده که در هر پایگاه سه نفر به صورت ۲۴ ساعت آماده خدمات رسانی هستند.
او گفت: یک فروند بالگرد و ۷۰ خودروی عملیاتی شامل آمبولانس، خودرو‌های نجات، فرماندهی و ارتباطات با ۳۰۰ نیروی نجاتگر برای اجرای طرح زمستانه جمعیت هلال احمر در استان مرکزی پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با تاکید بر اینکه هموطنان در صورت تردد در جاده‌ها به ویژه محور‌های کوهستانی و برف‌گیر اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهند افزود: مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان (EOC) به صورت شبانه‌روزی برای پاسخگویی به تماس‌های اضطراری فعال است.
شهرجردی از مردم خواست هنگام وقوع حوادث طبیعی و بین جاده‌ای در صورت نیاز به خدمات امدادی، با برقراری ارتباط تلفنی با شماره ۱۱۲ ندای امداد جمعیت هلال احمر به صورت شبانه‌روز و رایگان از خدمات امداد و نجات بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.