استاندار کرمانشاه:

معضلات و آسیب‌های اجتماعی امروز از گذشته به ارث رسیده است

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه معضلات و آسیب‌های اجتماعی امروز از گذشته به ارث رسیده است، گفت : نباید انتقام آنچه به همه ما به ارث رسیده را از هم بگیریم و باید در کنار هم تلاش کنیم تا معضلات و آسیب‌های تلنبار شده را رفع کنیم.

محمد طیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در نشست با تشکل‌ها و سمن‌های استان با تقدیر از فعالیت این گروه‌ها گفت : قطعا فعالیت سمن‌ها و گروه‌های جهادی با توجه به نیاز و ضرورت در سطح جامعه صورت می‌گیرد و همین امر ارزش و اهمیت کار آن‌ها را دو چندان کرده است.

صحرایی با اشاره به معیار‌های مختلف برای انسانیت، گفت: یکی از این معیار‌های اصلی که در کتاب «انسان کامل» استاد شهید مرتضی مطهری هم بیان شده "دغدغه‌مندی" است و انسان هرچه دغدغه‌مندتر باشد، انسانیت او هم جلوه‌گری بیشتری دارد.

وی "دغدغه مندی" را وجه مشترک تمام گروه‌های جهادی و سمن‌ها عنوان و تصریح کرد: وقتی تعدادی از افراد گرد هم آمده و بدون چشمداشتی در پی رفع و حل یک معضل و مشکل هستند، این امر نشات گرفته از دغدغه‌مندی و جلوه‌ای از انسانیت بارز آن‌ها است.

صحرایی گفت: به هر گروهی که بر اساس دغدغه‌ای که مورد تایید عقل و شرع و قانون است، پای کار آمده‌اند احترام گذاشته و با تمام توان با آن‌ها همکاری کرده و از فعالیت‌های آن‌ها حمایت می‌کنیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه استان جای کار بسیار دارد، گفت: اگر تمام گروه‌های جهادی، سمن‌ها، خیریه‌ها و ... در حوزه‌ها و زمینه‌های مختلف مجدانه پای کار بیایند، جای کار برای همه هست و نیازی به رقابت نیست.

وی افزود: با انبوهی از کار‌های انباشته شده در استان مواجه هستیم که اگر همه گروه‌ها و سمن‌ها هم پای کار بیایند باز هم جای کار هست و وقت به رقابت و ... نمی‌رسد.

صحرایی با بیان اینکه با خشونت نمی‌توان آرامش ایجاد کرد، گفت: با دعوا نمی‌توان مطالبه‌گری کرد و مطالبه‌گری باید با منطق و با آرامش باشد.

استاندار کرمانشاه گفت: از همه گروه‌های جهادی و مردمی می‌خواهیم که انتقام آنچه به همه ما به ارث رسیده را از هم نگیریم و به جای بگو مگو و دعوا و حاشیه، در کنار هم به اصل موضوع که رفع معضلات به ارث رسیده و کار‌های تلنبار شده است، برسیم.

صحرایی با تاکید بر اینکه در حل معضلات اجتماعی خط کشی قومی و مذهبی بی‌معنی است، گفت: وقتی یک معتاد متجاهر داریم نمی‌پرسیم از چه قوم و مذهبی است، زیرا وجود این فرد برای تمام کرمانشاه آسیب‌زا است و همه باید به حل مشکلات او رسیدگی کنیم.

وی افزود: کرمانشاه با تمام مردم آن برای ما ارزشمند است و برای رفع مشکل تمام کرمانشاه همه مردم آن تلاش می‌کنیم، حال می‌خواهند از هر قومی و مذهبی که باشند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.