ماموریت ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی برای تامین دارو‌های بیماران خاص

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت از ماموریت ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی برای تامین دارو‌های بیماران خاص با استفاده از ژن درمانی خبر داد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه ۲۷۵ دانشمند ایرانی در جمع دانشمندان یک درصد برتر جهان قرار دارند، از واگذاری و ماموریت ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی برای تامین دارو‌های بیماران خاص با استفاده از ژن درمانی خبر داد.

یونس پناهی روز یکشنبه در نشست هم اندیشی و تقدیر از پژوهشگران حوزه سلامت که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، افزود: تامین دارو‌های بیمارانی چون اس ام‌ ای (SMA) و تالاسمی با استفاده از ژن درمانی به دانشگاه‌های علوم پزشکی واگذار شده است، زیرا معتقدیم برای کنترل بیماری‌ها باید از علوم جدید استفاده کنیم.

پناهی با تاکید بر اینکه تحقیقات برای ورود به عرصه علم و فناوری در حوزه سلامت ضروری است، از ارسال نامه به دانشگاه‌های علوم پزشکی در بخش‌های مختلف خبر داد تا نیازسنجی در این زمینه صورت گیرد.

معاون وزیر بهداشت همچنین از ایجاد کمیته آینده‌نگری خبر داد و گفت: این کمیته تهدیدات حوزه سلامت را بررسی می‌کند تا در جهت مدیریت این بیماری‌ها برنامه ریزی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار