۲۳ هزار و ۳۵۷ شهید؛ نتیجه ۹۶ روز جنایت صهیونیست‌ها در غزه

وزارت بهداشت غزه، از افزایش شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه به ۲۳ هزار و ۳۵۷ نفر خبر داد.

به نقل از خبرگزاری «سما»، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه در نود و ششمین روز از جنگ غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ جنایت جدید در مناطق مختلف نوار غزه انجام داد که منجر به شهادت ۱۴۷ نفر شد و ۲۴۳ زخمی نیز برجای گذاشت.

وی گفت: با احتساب شهدای جدید شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه از هفتم اکتبر تا به امروز به ۲۳ هزار و ۳۵۷ نفر افزایش یافته است.

القدره در ادامه آخرین آمار مجروحان این تجاوزات را ۵۹ هزار و ۴۱۰ نفر اعلام کرد.

وی همچنین از وجود پیکر شمار زیادی از شهدا در زیر اوار خبر داد و اعلام کرد که نهاد‌های امدادی قادر به خارج کردن آن‌ها از زیر آوار نیستند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

برچسب ها: غزه ، طوفان الاقصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۰ دی ۱۴۰۲
بشریت غزه را دریابید
آخرین اخبار