افزایش چندبرابری ضریب ایمنی استان با اقدامات ارتش

استاندار یزد گفت: ارتش با اقداماتی نظیر اصلاح سیل بند‌ها ضریب ایمنی استان را در مقابل سیل چندین برابر ارتقا داد.

امیر حمیدرضا سهرابی؛ فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه دوم نزاجا به منظور تشریح دستاورد‌ها و ظرفیت‌های مجموعه ارتش برای بهره گیری از آن‌ها در استان، با مهران فاطمی؛ استاندار یزد دیدار کرد.

استاندار یزد در این نشست، با اشاره به خدمات ارتش جمهوری اسلامی ایران در جریان سیل سال گذشته یزد، گفت: مجموعه ارتش در این حادثه اتفاقاتی را رقم زد که در حالت عادی به سختی امکان‌پذیر بود و با اقداماتی نظیر اصلاح سیل بند‌ها ضریب ایمنی استان را در مقابل سیل چندین برابر ارتقا داد.

 فاطمی در ادامه ظرفیت و توان لجستیکی ارتش جمهوری اسلامی ایران را بی‌نظیر دانست و به نمایندگی از مردم استان از انگیزه‌های مومنانه این مجموعه تقدیر کرد.

استاندار یزد حضور مجموعه ارتش در استان قبل از وقوع بحران برای ایجاد هماهنگی‌های راهبردی را رویکردی قابل تقدیر عنوان کرد و افزود: تعیین ظرفیت‌های موجود پیش از وقوع هر حادثه و مخاطره، راهبردی هوشمندانه از سوی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

او با بیان اینکه یزد از جهات مختلف استانی خطرپذیر است، تصریح کرد: از حدود ۵۰ مخاطره محیطی و طبیعی ۱۵ مخاطره همچون سیل، طوفان‌های شدید و خطرناک و حتی آتش سوزی جنگل‌ها و... در حالت حداکثری آن در استان وجود دارد که هر کدام به نوبه خود منطقه را دچار چالش خواهد کرد.

فاطمی با اشاره به وجود قریب به ۴۰۰ روستا با تنش شدید آبی در استان گفت: بسیاری از این روستا‌ها که با توجه به آب و هوای کوهستانی در ایام تعطیل میزبان گردشگران هستند، تنها حدود دو ساعت در هفته از آب آشامیدنی برخوردار هستند. 

او همچنین یکی از مهمترین دلایل نرخ تورم استان یزد را هزینه بالای مسکن و اجاره بها عنوان کرد و ادامه داد: مجموعه ارتش می‌تواند در مسیر آماده‌سازی سایت‌های نهضت ملی مسکن مانند تسطیح، خیابان کشی و... با تجهیزات خود هزینه‌های تمام شده مسکن را برای دهک‌های پایین جامعه کاهش دهد.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: می‌توان در قالب تفاهم نامه‌ای مشترک میان مجموعه مدیریت بحران استان و ارتش جمهوری اسلامی ایران، تعهدات استان یزد و اقدامات و ظرفیت‌های مجموعه ارتش را در راستای حل مسائل مذکور مورد بررسی قرار داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.