امام جمعه زاهدان:

طرح‌های اقتصادی سیستان و بلوچستان در دولت سیزدهم شتاب گرفته است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: در طول پنج سال اخیر تاکنون پروژه‌های مختلف اقتصادی و عمرانی این استان در حال انجام بوده و است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: در طول پنج سال اخیر تاکنون پروژه‌های مختلف اقتصادی و عمرانی این استان در حال انجام بوده و این منطقه تبدیل به یک کارگاه عمرانی شده، البته در دولت جدید و با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و اهتمام رئیس جمهور نسبت به توصیه‌های ایشان تلاش‌ها مضاعف و شتاب پیشرفت‌ها بیشتر شده است.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، آیت‌الله مصطفی محامی در گردهمایی ائمه‌جمعه و جماعات، مدیران مدارس دینی اهل‌سنت شهرستان‌های چابهار، کنارک، زرآباد، نیکشهر، قصرقند و نگور ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رجب، بیان کرد: ماه رجب از جمله ماه‌هایی است که بر استغفار تاکید ویژه شده چرا که ابتدا باید وجود خود را از ناپاکی تخلیه کنیم و سپس برای کسب سیر و سلوک وارد ماه مبارک رمضان و مهمانی خداوند متعال شویم.

وی به بیان گزارشی از آخرین وضعیت اقتصادی، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی سیستان و بلوچستان پرداخت و افزود: اگر پیشرفت‌ها در این استان با همین سرعت ادامه پیدا کند در سه تا پنج سال آینده وضعیت کاملا متحول خواهد شد.

امام جمعه زاهدان گفت: مقام معظم رهبری نیز در دیدار مردم سیستان و بلوچستان از عدم اجرای مصوبات سفرشان به استان در سال۱۳۸۱ گلایه داشته و عنوان کردند که اگر مصوبات سفر اجرا شده بود در حال حاضر وضعیت استان این گونه نبود و در این جهت کم کاری شده و همین نکته سبب توجه بیشتر دولتمردان شده و حتی با اعضای شورای راهبردی استان نیز جلسه با رئیس جمهور داشتیم و مصوبات خوبی به همراه داشت و اجرای هر یک از مصوبات در حال پیگیری است.

طرح‌های خوبی توسط دولت در سیستان و بلوچستان در حال انجام بوده و این منطقه تبدیل به یک کارگاه عمرانی شده است

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان یک استان ثروتمند است، اما از این نعمت‌های خدادادی به خوبی استفاده نشده به گونه‌ای که قبل از حضور در استان در جایگاه نماینده، ولی فقیه خدمت رهبر معظم انقلاب نوشتم که اگر این استان در طول سال‌ها به خوبی مدیریت می‌شد در شرایط کنونی کشور می‌توانست دریچه ارتباط با خارج از کشور و حل مشکلات باشد، اما متاسفانه به گونه‌ای مدیریت شده که برای حل مشکلات خود نیازمند استان‌های معین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار