تولید ۹۳ میلیون قطعه جوجه یک روزه در آذربایجان‌غربی

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: جوجه یکروزه تولید شده در استان، پاسخگوی نیاز داخلی بوده و مابقی به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امسال بیش از ۹۳ میلیون قطعه جوجه یک روزه در استان تولید و علاوه بر تامین مصرف داخلی، به استان‌های دیگر یا حتی به کشور‌های همسایه صادر می‌شود.

خسرو شهبازی افزود: تعداد ۶۷ واحد مرغ مادر گوشتی در آذربایجان غربی وجود دارد که در حال حاضر ۵۶ واحد فعال بوده و بقیه واحد‌ها در حال بازسازی و آماده سازی برای جوجه ریزی هستند؛ ضمن اینکه چهار واحد به دلیل مشکلات نقدینگی غیر فعال و راکد است.

این مقام مسئول اظهار کرد: از مجموع ۵۶ واحد در حال فعالیت ۳۶ درصد نژاد آرین و ۶۴ درصد سویه وارداتی تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

وی اضافه کرد: از مجموع ۹۳ میلیون قطعه جوجه یکروزه تولید شده در استان، ۴۷ میلیون قطعه معادل ۵۰ درصد تولیدات استان پاسخگوی نیاز داخلی بوده و مابقی به سایر استان‌های کشور ارسال می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه این استان رتبه سوم کشوری را در تولید جوجه یکروزه گوشتی دارد، ادامه داد: در دی ماه امسال، پنج میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه یکروزه گوشتی در واحد‌های مادری استان تولید شد.

شهبازی گفت: چهار میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوابگوی نیاز استان است و مابقی تولیدات باید به سایر استان‌ها ارسال یا به خارج از کشور صادر شد.

وی اظهار کرد: با توجه به تولید بیش از نیاز استان و پیگیری‌های انجام شده، در راستای افزایش ارزش افزوده واحد‌های مرغداری و حمایت از این واحدها، روند صادرات مازاد تولید واحد‌های مرغداری استان نیز بیش از پیش تسریع و موانع صادراتی نیز برطرف می‌شود.

آذربایجان غربی دارای ۸۵۸ واحد مرغداری گوشتی، اجداد، تخم گذار و مرغ مادر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.