یک دهم جمعیت دامی کشور در آذربایجان غربی است

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: یک دهم از جمعیت دامی کشور در این استان می باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در مراسم گرامیداشت ۱۴ مهر روز ملی دامپزشکی با تبریک این روز و هفته دامپزشکی، از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی متخصصان و دست‌اندرکاران سلامت غذایی جامعه قدر دانی کرد و افزود: سلامت دام و غذای مردم متکی به تلاش صادقانه و بی‌وقفه نیرو‌های خدوم اداره دامپزشکی، دستگاه‌ها و موسسات همکار در بخش خصوصی، عمومی و دانشگاهی وابسته است.

خسرو شهبازی تصریح کرد: رعایت ضوابط بهداشتی - قرنطینه‌ای نقش مهمی در کنترل بیماری‌ها دارد، تامین سلامت و امنیت در این حوزه می‌تواند منجر به توسعه اقتصادی و نیز رونق صادرات شود که در این راستا باید اقدامات موثر و سازنده انجام گیرد.

شهبازی با اشاره به رتبه‌های برتر کشوری استان در تولیدات دام و طیور گفت: آذربایجان غربی یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی است و این استان رتبه‌های اول کشوری در تولید عسل، جمعیت گاومیش، تعداد زنجیره‌های طیور، رتبه سوم کشوری در تولید جوجه یکروزه، رتبه ۷ کشوری در تولید گوشت مرغ، رتبه ۴ کشوری در تولید گوشت قرمز را به خود اختصاص داده است. 

شهبازی در ادامه از زحمات شبانه روزی کارکنان دامپزشکی استان که در زلزله اخیر خوی تمامی دام و طیور‌های روستا‌های مناطق زلزله زده را واکسینه کردند تا از شیوع بیماری جلوگیری شود، قدر دانی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.