آماده باش کامل هلال احمر استان یزد

هلال احمر استان یزد به دنبال هشدار هواشناسی در حالت آماده باش کامل قرار گرفت.

محمد عشقی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: پس از دریافت هشدار‌های صادره از سازمان هواشناسی، شاهد بارش قابل توجه باران و برف در نقاط مختلف استان یزد خصوصا در ارتفاعات و محور‌های کوهستانی هستیم که عوامل عملیاتی پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و کوهستانی برای امدادرسانی‌های احتمالی به هموطنان، تا اطلاع ثانوی در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

محمد عشقی با بیان با اعلام شرایط نامساعد جوی افزود: ۱۲ پایگاه ثابت و موقت، تیم واکنش سریع، یک تیم امداد ونجات کوهستان و یک تیم آنست و شعب هلال احمر در استان آماده ارائه خدمات امدادی به هموطنان هستند.

او به رانندگان نیز توصیه کرد که هنگام عبور از گردنه‌ها و مسیر‌های برفگیر حتما زنجیرچرخ به همراه داشته باشند، قبل از حرکت از پربودن باک خودرو و سالم بودن تجهیزاتی مانند برف‌پاک کن، بخاری و ... مطمئن شوند، تا حد امکان از انجام سفر‌های غیرضروری پرهیز کنند و پیش از آغاز سفر خود نسبت به بررسی وضعیت آب و هوایی مسیر تا مقصد، آگاهی لازم را کسب کنند.

عشقی خاطرنشان کرد: تا مساعد شدن شرایط جوی به تمامی‌کوهنوردان توصیه می‌کنیم از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند، زیرا با توجه به بارش برف در ارتفاعات، احتمال حوادث کوهستانی دور از انتظار نیست.

مدیرعامل هلال احمر استان یزد تصریح کرد: هموطنان می‌توانند در صورت مواجهه با حوادث جاده ای، آوار و کوهستان، با شماره گیری تلفن ۱۱۲، درخواست امدادرسانی خود را به ندای امداد و نجات هلال احمر اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار