رفع تصرف ۶۳ هزارمتر زمین تا کشف ۱۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان

فرمانده انتظامی استان سمنان از رفع تصرف ۶۳ هزار متر مربع اراضی ملی در شهرستان شاهرود و کشف کالای قاچاق از یک کامیون به ارزش ۱۲ میلیارد ریال در سمنان خبر داد.

سردار جلیل موقوفه‌ئی فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی شاهرود در راستای طرح عملیاتی مبارزه با جرایم اقتصادی با انجام اقدامات اطلاعاتی از تصرف غیرقانونی اراضی ملی توسط فردی سودجو در یکی از مناطق شهرستان مطلع شدند و پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: با بررسی‌ها و انجام استعلام‌های لازم از ادارات مربوطه و بررسی‌های میدانی توسط کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی، مشخص شد که اراضی ملی به میزان ۶۳هزارمتر مربع از سوی متهم به صورت غیرقانونی تصرف، تخریب و دیوارکشی شده است.

وی ادامه داد: با هماهنگی قضایی و همراهی نماینده حقوقی و یگان حفاظت منابع طبیعی اراضی مورد اشاره رفع تصرف و در این رابطه یک متهم شناسایی و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

فرمانده انتظامی استان سمنان ارزش اراضی رفع تصرف شده در این عملیات را بنا بر نظر کارشناسان اقتصادی یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: فرماندهی انتظامی استان سمنان در مبارزه با متخلفان اقتصادی، زمین خواران و افرادی که به هر نحو قصد چپاول اراضی ملی و طبیعی را دارند عزمی راسخ دارد و در این امر هیچ گونه مماشاتی نخواهد داشت.

سردارموقوفه‌ئی افزود: با تشدید اقدامات عملیاتی پلیس در برخورد با قاچاق کالا، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با همکاری یگان تکاوری، حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور سمنان- دامغان به یک دستگاه کامیون مظنون شدند و آن را متوقف کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار