از کشف کالاهای غیربهداشتی تا چوب تاغ در عملیات‌ پلیسی سمنان

ماموران پلیس انتظامی استان سمنان طی دو عملیات اطلاعاتی و منسجم موفق به کشف بیش از ۲۴۰ هزار قلم کالای خوراکی، غیربهداشتی و همچنین ۲ تن چوب تاغ قاچاق شدند.

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با پدیده احتکار و قاچاق کالا و بهره‌گیری از منابع اطلاعاتی و همچنین اقدام‌های لازم، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان از وجود مقادیر زیادی کالای خوراکی و بهداشتی به ارزش ۲۳ میلیارد ریال که در انباری واقع در شهرک صنعتی سمنان احتکار شده بود، آگاه شدند.

سردار جلیل موقوفه‌ئی با بیان اینکه ماموران با اشراف اطلاعاتی محل انبار را شناسایی و از درستی موضوع اطمینان حاصل کردند، افزود: پس از هماهنگی قضایی، همراه با نمایندگان اداره صمت و تعزیرات حکومتی به انبار مورد نظر اعزام و بازرسی‌های لازم انجام شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان سمنان ادامه داد: در بازرسی دقیق از این انبار، ۲۴۳ هزار و ۹۷۶ قلم کالای خوراکی شامل روغن، شکر، انواع کنسرو، رب گوجه فرنگی و همچنین انواع مواد شوینده و بهداشتی بدون مجوز و مدارک لازم در خصوص ثبت در سامانه انبارها کشف و ضبط شد.

وی از دستگیری یک متهم در این رابطه و معرفی به مرجع قانونی خبر داد و تصریح کرد: اختلال در توزیع کالا و ثروت و همچنین معطل گذاشتن قدرت خرید مردم از آثار سوء احتکار به شمار می‌رود و از دیگر نتایج منفی آن می‌توان به تحت فشار قرار گرفتن اقشار مستضعف اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.