برف و کولاک دید افقی در گردنه‌های مهاباد را کاهش داد

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: بارش برف و کولاک دید افقی در گردنه‌های این شهرستان را به کمتر از ۱۰ متر کاهش داد.

رحمت نویدنیا رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: با ورود سامانه بارشی به منطقه بارش برف در مهاباد از دیروز شروع شده و عوامل راهداری مشغول برف‌روبی و نمک‌پاشی مسیر‌های بین شهری و روستایی هستند، اما بارش برف و کولاک در گردنه‌های این شهرستان باعث کاهش دید افقی شده است.

وی با اشاره به اینکه تردد در تمام محور‌های این شهرستان برقرار است، افزود: هم اکنون ارتفاع برف در گردنه «زمزیران» در محور مهاباد - سردشت به بیش از ۱۵ سانتی‌متر رسیده و تنها تردد با زنجیرچرخ امکان پذیر است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد اضافه کرد: نیرو‌های راهداری در گردنه «قره‌بلاغ» در محور مهاباد - بوکان، گردنه «به‌رده‌ره‌شان» در محور مهاباد- میاندوآب و گردنه «جواله‌ره‌شان» در محور مهاباد- سردشت مشغول ب‌رفروبی و نمک‌پاشی هستند.

وی اظهار کرد: با توجه به تداوم بارش برف و کاهش دما در محور‌های مواصلاتی به‌ویژه در گردنه‌ها، رانندگان از تردد غیرضروری در این محور‌ها خودداری و در صورت لزوم نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل و سپس اقدام به حرکت کنند.

نویدنیا از مسافرانی که این شهرستان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، خواست قبل از سفر، از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن گویای ۱۴۱ و یا شماره ثابت ۴۲۴۲۲۵۵۹ آگاهی پیدا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.