افتتاح ده‌ها طرح عمرانی ، کشاورزی و خدماتی در آذربایجان شرقی

به مناسبت دهه فجر ده‌ها طرح عمرانی، خدماتی ، کشاورزی و تولیدی در مناطق مختلف آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.

به مناسبت دهه فجر ۲ طرح عمرانی و خدماتی شامل یک طرح برق رسانی در مبارک شهر و یک واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت ۷۷ هزار قطعه مجموعا به ارزش ۳۰ میلیارد تومان در ملکان افتتاح شد.

 ۵ پروژه عمرانی، خدماتی، تولیدی با هزینه‌ای افزون بر ۲۳ میلیارد و هشتصد میلیون تومان در منطقه مهربان افتتاح شد.

این طرح‌ها شامل احداث پل و دیوار ساحلی روستای سرچشمه به متراژ ۱۸۳ متر و نصب پل آهنی و لکه گیری معابر این روستا با اعتبار ۱ میلیارد و دویست میلیون تومان، تحویل ۴ واحد مسکونی نهضت ملی شهر دوزدوزان در ۲ طبقه با اعتبار ۳ میلیارد تومان، زیرسازی و آسفالت معابر خاکی روستا و احداث پل آهنی و پل سنگی، جدول گذاری و آبروسازی این روستا با اعتبار ۲ میلیارد و ششصد میلیون تومان، آسفالت و روکش جاده خاکی روستا به طول ۲ کیلومتر با اعتبار ۲ میلیارد تومان می‌باشد.

 مرغداری گوشتی شهر شربیان با ظرفیت ۲۰ هزار قطعه با اشتغالزایی ۷ نفر با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان افتتاح شد.

 ۱۸ پروژه مخابراتی شامل توسعه ارتباطات در روستا‌های قره بلاغ تپه - گویجه قملاق - گلی بلاغ و کلب کندی، توسعه شبکه فیبر نوری در هشترود، نصب، راه اندازی و توسعه تجهیزات تغذیه و نیروی مراکز و توسعه و ارتقای تکنولوژی سایت‌های همراه اول روستا‌های کلب کندی - گلی بولاغ و سعادتلو افتتاح شد و برای این پروژه‌ها ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است

 نمایشگاه توانمندی‌های زنان روستایی و عشایری با حضور مسئولین شهرستان در بخش خواجه افتتاح شد این نمایشگاه با هدف معرفی توانمندی‌ها و نقش زنان در اقتصاد خانوار‌های روستایی از ۱۹ لغایت ۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۲ در مرکز جهادکشاورزی خواجه برپا خواهد بود.

چندین طرح عمرانی و خدماتی در شهرستان جلفا با اعتباری بالغ بر ۱۶میلیارد تومان افتتاح شد این طرح‌ها شامل بهره‌برداری از ۶ و نیم کیلومتر روکش آسفالت در بخش سیه‌رود جلفا، ۶ و نیم کیلومتر روکش آسفالت کمار علیا - کمار سفلی با اعتبار بالغ بر ۷ میلیارد تومان می‌باشد.

همچنین چندین پروژه مخابراتی در جلفا، هادیشهر، کمار علیا و کمار سفلی با اعتبار بیش از ۳ میلیارد تومان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 آسفالت ریزی معابر روستای سیلگرد با اعتبار ۶ میلیارد تومان از دیگر پروژه‌های افتتاح شده در شهرستان جلفاست.

 ۵ طرح عمرانی و خدماتی در آذرشهر افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت این طرح‌ها شامل افتتاح مرکز توان یاب بهزیستی، بهسازی و آسفالت جاده قدیم روستای اخی جهان با اعتباری بالغ بر سه و نیم میلیارد تومان و همچنین آغاز عملیات عمرانی مجموعه بوم گردی و همچنین بازارچه محلی شیرامین در قالب طرح تکام می‌باشد. 

همچنین ساختمان مدرسه علمیه خواهران حضرت صدیقه کبری (س) در زمینی به مساحت ۷ هزار مترمربع و زیربنای ۱۲۰۰ مترمربع با هزینه‌ای بالغ بر ۸ میلیارد تومان افتتاح شد. 

شرکت تعاونی تولید فرش‌های دستباف صادراتی در ۱۰ روستای منطقه یامچی و سطح شهرستان مرند افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت این شرکت قالیبافی سالانه ۸۰۰۰ مترمربع فرش دستباف صادراتی تولید می‌کند و برای ۱۵۰۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم شغل در مشاغل خانگی ایجاد کرده است و بخش خصوصی برای راه اندازی این شرکت تعاونی ۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است.

با اعتبارات فراجا و خیرین کلانتری ۱۲ شهرستان میانه افتتاح شد. 

دو طرح عمران روستایی و کشاورزی با هزینه ۴ میلیارد تومان در روستای قراغیل ، کانال آبیاری کشاورزی و آسفالت و بهسازی معابر روستایی در بخش گوگان افتتاح شد.

 ۱۲ خانه مددجویی کمیته امداد با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان به صورت نمادین در روستای الوار بخش مرکزی شهرستان بستان آباد افتتاح شد.

برچسب ها: دهه فجر ، افتتاح طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار